LTStraipsnio tikslas – atskleisti komunikacinę kompetenciją ugdančias veiklas mokymosi priemonėse (lietuvių kalbos „Pupa“, pasaulio pažinimo „Gilė“ ir matematikos „Riešutas“ vadovėlių 1–4 klasėms komplektuose). Mokymosi veiklos nagrinėjamos komunikacinės kompetencijos ugdymo aspektu – ieškoma sąsajų su komunikacinių gebėjimų ugdymu. Rengiant medžiagą taikyti mokslinės literatūros ir turinio (angl. content) analizės metodai. Tyrimu atskleista, kad komunikaciniams gebėjimams ugdyti skiriama pakankamai dėmesio: pirmoje ir antroje klasėse daugiau veiklų, kurios ugdo klausymą ir kalbėjimą, trečioje ir ketvirtoje – klausymą, kalbėjimą bei skaitymą. Mažiau dėmesio skiriama vaidybinei veiklai, kuri mokiniams padėtų kūrybingai veikiant įgyti komunikacinių žinių, gebėjimų bei vertybinių nuostatų. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Komunikaciniai gebėjimai; Komunikacinė kompetencija; Komunikacinė kompetencija, komunikaciniai gebėjimai, mokymo priemonės; Mokymo priemonės – vadovėliai 1–4 klasėms; Mokymosi veiklos; Užduočių pateiktis; Vaidybinė veikla; – vadovėliai 1–4 klasėms, mokymosi veiklos, užduočių pateiktis, vaidybinė veikla; (grades 1–4), learning activities, presentation of tasks, drama activity; Communicative abilities; Communicative competence; Communicative competence, communicative abilities, teaching measures – textbooks; Drama activity; Learning activities; Presentation of tasks; Teaching measures – textbooks (grades 1–4).