LTStraipsnyje atskleidžiama socialinių darbuotojų autoriteto kritiško vertinimo svarba, aptariama autoriteto problema ir skirtingos socialinio darbuotojo vaidmeniui priskiriamos reikšmės, taip pat mokslinio tyrimo apie socialinio darbuotojo autoritetą praktinė ir teorinė vertė, pristatomi teoriniai autoriteto sąvokos paaiškinimai, aptariama galima etinė autoriteto įtaka socialinio darbo praktikai vaikų dienos centruose. Straipsnyje aptariami empiriniai vaikų dienos centro X atvejo kokybinio tyrimo duomenys, pristatoma, kaip vaikų dienos centro praktikai supranta socialinio darbuotojo autoritetą ir būdus, kaip tapti autoritetu. Pateikiamas detalus atvejo konteksto aprašymas ir pristatomi tyrimo metodai, aptariamas tyrimo rezultatų patikimumas ir pagrįstumas. Empiriniai duomenys analizuojami ir pristatomos tyrimo išvados. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Atvejo analizė; Autoritetas; Etika; Socialinis darbuotojas; Vaikų dienos centras; Authority; Case study; Children day care centers; Ethics; Social worker.
ENThe article seeks to reveal the importance of critical evaluation of authority of social workers. The problem of authority and different meanings attached to the role of a social worker are discussed and the practical and theoretical value of the research study is revealed. The article presents the theoretical explanations of the concept of authority and its ethical implications for social work practice at a children day care center. It also discusses the empirical findings of the qualitative case study conducted at the day care center X. The perceptions of its practitioners, what authority of a social worker means and consists of and how to gain it, are peresented. The article includes a detailed description of the specific context of the case study and indicates the selected research methods. The degree of reliability and validity of research study are also discussed. The empirical data of the case study is analyzed and discussed and conclusions are presented. [From the publication]