Grožio patrauklumas. Estetika ir erosas Algio Mickūno filosofijoje

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Grožio patrauklumas. Estetika ir erosas Algio Mickūno filosofijoje
Alternative Title:
Attractivenes of beauty. Aesthetics and eros in Algis Mickūnas’ philosophy
In the Journal:
Problemos. 2015, t. 87, p. 94-105
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje analizuojama, kaip Mickūno filosofija atskleidžia estetikos ir eroso sąryšį. Analizės tikslas – parodyti, kad estetika ir erosas reikalauja ne reprezentacijos, bet prezentacijos ir kodėl abi šios plotmės yra susijusios su tiesiogine pasaulio išraiškų patirtimi. Fenomenologinė estetikos ir eroso analizė atskleidžia paties pasaulio grožį ir erotinį patrauklumą. Mickūnas teigia, kad estetinė-erotinė nuostata yra atvirumas paties pasaulio nuotaikoms, ritmams ir buvimo stiliams. Kita vertus, jis neigia estetinės ir erotinės patirties intencionalumą, nes pastarąjį supranta kaip tikslingą nukreiptumą į objektus ir siekį identifikuoti objekto reikšmę. Straipsnyje pateikiami argumentai, kodėl Mickūno bandymas paneigti erotinės ir estetinės patirties intencionalumą yra paremtas siaurąja, o ne plačiąja intencionalumo samprata. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Algis Mickūnas; Eros; Erosas; Estetika; Fenomenologija; Grožis; Intencionalumas; Mickūnas, Algis; Aesthetic; Algis Mickūnas; Beauty; Eros; Intentionality; Mickūnas, Algis; Phenomenology.

ENThis paper analyses how Mickūnas’s philosophy reveals the relationship between aesthetics and Eros. The purpose of this analysis is to show that aesthetics and Eros do not require representation, but presentation, and why these two aspects are related to the direct expression of world experience. The phenomenological analysis of aesthetics and Eros reveals the beauty of the world and its erotic appeal. Mickūnas argues that the aesthetic-erotic attitude is openness to the world’s moods, rhythms and styles of being. On the other hand, he denies that the aesthetic and erotic experience is intentional, since the former is understood as a purposeful orientation to objects and an aim to identify the meaning of the object. In this paper I present arguments why Mickūnas’s attempt to deny the intentionality of erotic and aesthetic experience is based on the narrow, rather than broad, concept of intentionality. [From the publication]

DOI:
10.15388/Problemos.2015.87.5282
ISSN:
1392-1126; 2424-6158
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/62321
Updated:
2020-02-20 14:39:41
Metrics:
Views: 31    Downloads: 2
Export: