LTŠiame straipsnyje autorės teigia, kad tarpkultūrinių kompetencijų ugdymas yra dalis studijų proceso. Šiuolaikiniame pasaulyje studijų proceso organizavimas neapsiriboja tik viena institucija ar viena šalimi. Galimybės studijuoti pagal įvairias jungtines programas ar pasirinkti Erasmus mainų programos kursus prieinamos daugeliui studentų. Ne tik kalbos mokėjimas, bet ir tarpkultūrinis sąmoningumas bei kompetencijos turi įtakos komunikacijos kokybei ir padeda suprasti kitų kultūrų atstovus. Tarpkultūrinės kompetencijos – tai vieni svarbiausių gebėjimų, kurie priskiriami naujų mokymo metodų rezultatams, kurie parengia studentus veikti tarpkultūrinėje aplinkoje. Studijų procesas reikalauja, kad studentas įgytų įvairių gebėjimų (žinių taikymo, tyrimų, specialiųjų, socialinių, asmeninių). Visi šie gebėjimai yra labai svarbūs atliekant lyginamuosius tyrimus ir perimant užsienio šalių patirtį. Straipsnyje akcentuojama, kad tarpkultūrinės kompetencijos šiuolaikiniame studijų procese gali būti vertinamos dviem lygiais: tarpkultūrinės kompetencijos ir tarpkultūrinių mokslinių tyrimų. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Tarpkultūrinės kompetencijos; Mokymasis visą gyvenimą; Tarpkultūrinė komunikacija; Tarpkultūriniai tyrimai; Intercultural competences; Lifelong learning; Intercultural communication; Intercultural research.
ENIn this article authors present the development of intercultural competences as a part of study process. Organization of study process in the modern world is not confined within one institution or one country. Possibilities to study in different joint programmes or choose Erasmus courses are open for many students. Not only the language abilities, but also intercultural awareness and competences influence the quality of communication and level of understanding by the representatives of other cultures. Intercultural competences are one of the very important abilities that are also presented as the outcomes of new methods of education that should prepare students to cope with intercultural environment. Study process requires students to obtain various abilities (application of knowledge, research, special, personal, social). All these abilities are particularly important in conducting comparative research and adopting foreign experience. The article emphasizes that intercultural competencies in modern study process can be assessed on two levels: the level of intercultural communication and intercultural level of scientific research. [From the publication]