LTŠiame straipsnyje pristatomo tyrimo tikslas – išanalizuoti ir palyginti globalizacijos poveikį Ukrainos ir Lietuvos šiuolaikinio universiteto dėstytojų profesinio augimo procesui įvairiuose lygiuose. Tikslui įgyvendinti pasirinktas psichodiagnostinis metodas, kaip rezultatų lyginamosios analizės ir interpretacijos prieiga. Tyrimo imtis – 302 Ukrainos ir 60 Lietuvos dėstytojų (N-362). Naudotas standartizuotas klausimynas GLOBIDMAR, kuriuo galima išmatuoti globalizacijos poveikį akademiniam gyvenimui įvairiose Europos šalyse. Tai leido atskleisti veiksnius, kurie daro įtaką Ukrainos ir Lietuvos švietimui sparčiai vykstančių visuomenės socioekonominių, sociokultūrinių pokyčių aspektu. Tyrimo rezultatai leidžia teigti, kad Lietuvos dėstytojai, lyginant su Ukrainos, geriau supranta savo profesinį identitetą mokslo ir švietimo srityje globalizacijos procesų kontekste. Lietuvos universiteto dėstytojų profesinei brandai didelę įtaką daro globalizacijos poveikis. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Globalizacija; Universiteto dėstytojai; Lyginamasis tyrimas; Globalization capacity; University teaching staff; Comparative research.
ENThe aim of the research is to investigate and then compare the globalization capacity of modern university lecturers in Ukraine and Lithuania on different stages of their professional development. The strategy which has been chosen for the aim realization is based on a psycho-diagnostic method and comparative approach toward results’ analysis and interpretation. The sample included 302 Ukrainian and 60 Lithuanian lecturers (N = 362). The paper represents a new psycho-diagnostic instrument – a standardized questionnaire GLOBIDMAR – for measuring globalization capacity of academicians from different European countries. Research results allow to compare globalization capacity of university instructors from Ukraine and Lithuania and to discover factors that influence the development of these measures under the conditions of rapid socio-economic, socio-cultural and professional changes. The level of globalization capacity appeared higher one in Lithuanian pedagogues in comparison with Ukrainian ones that affirms a higher level of their readiness to development of their own professional identity in the context of globalization processes in scientific-education area. Lithuanian university lecturers have stably high level of globalization capacity during the whole process of their professional development. [From the publication]