LTStraipsnyje siekiama atskleisti kūno kultūros mokytojų profesinio perdegimo prevencijos ir redukavimo galimybes, empiriškai pagrindžiant relaksacinių įgūdžių ugdymu paremtos programos efektyvumą tarp Lietuvos bendrojo ugdymo įstaigose dirbančių kūno kultūros pedagogų. Pastaraisiais metais atlikti tyrimai rodo, kad profesinis perdegimo sindromas pedagogams tapo labai aktuali problema. Nuolat ieškoma būdų, kurie vaidintų prevencinį ir redukcinį vaidmenį šiame procese. Iš visų strategijų vis didesnio mokslininkų dėmesio sulaukia profesinio perdegimo išvengimo, įveikimo, jo padarinių mažinimo būdai, kuriais žmogus gali padėti sau pats, be kitų pagalbos. Straipsnyje pristatomi ugdomojo projekto, kuriame dalyvavo 23 kūno kultūros mokytojai, rezultatai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Kūno kultūra; Profesinis perdegimas; Relaksacija; Redukcija; Physical education; Professional burnout; Relaxation; Reduction.
ENThe article aims at revealing the possibilities for prevention and reduction of physical education teachers’ professional burnout by empirically grounding the efficiency of the strategy based on development of relaxation skills of physical education pedagogues working in comprehensive education institutions in Lithuania. Research cases carried out in recent years show that the syndrome of professional burnout is a highly urgent problem among pedagogues. Methods to prevent and reduce the burnout are being constantly sought for. Among all strategies, increased attention of researchers is focused on ways to avoid, cope with and diminish the impact of professional burnout which would enable a person to help oneself without others’ assistance. The article presents the results of an educational project which involved 23 teachers of physical education. [From the publication]