LTStraipsnyje siekiama atskleisti biblinių įvaizdžių „veikimo“ principus lietuvių režisieriaus Oskaro Koršunovo spektaklyje „Kankinys“. Spektaklis, sukurtas pagal šiuolaikinio vokiečių dramaturgo Mariuso von Mayenburgo pjesę, pasirinktas dėl tinkamumo biblinių įvaizdžių tyrimui – jame išryškėja vienas esminių krikščionybės vaizdinių – kankinio „paveikslas“. Spektaklis tiriamas pasitelkiant postmodernistinės estetikos principus, kurie ryškūs režisieriaus O. Koršunovo spektaklyje. Šis tekstas – vienas pirmųjų bandymų kalbėti apie biblinių įvaizdžių „veikimą“ šiuolaikiniame Lietuvos teatre siekiant nužymėti tolimesnes tokios analizės galimybes, ypatingai kalbant apie religinius, biblinius vaizdinius, kurie pasitelkiami kuriant spektaklius, priskiriamus postmodernizmo estetikai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Biblija; Įvaizdžiai; Kankinys; Šiuolaikinis Lietuvos teatras; Postmodernizmo estetika; Bible; Images; Martyr; Contemporary Lithuanian theatre; Aesthetics of postmodernism.
ENThe main objective of this article is to detect the principles of the effect of Biblical images in the play “Kankinys” (“Martyr”) of Oskaras Koršunovas. The play mentioned (based on the play of modern German dramatist Marius von Mayenburg) was chosen as a suitable one to examine Biblical images: it reflects one of the main images of Christianity – the image of Martyr. The play analysis includes the principles of postmodernistic aesthetics applied by director O. Koršunovas. This is almost the first attempt to discuss the effect of Biblical images in Lithuanian contemporary theatre in order to mark future possibilities to work in this direction, especially relating to religious or Biblical images used in plays defined as a part of postmodernistic aesthetics. [From the publication]