LTNeįgalieji ne tik sukelia problemas, kaip atskleidžiama daugelyje tyrimų, bet ir gali prisidėti prie jų ugdytojų vertybių konstruktyvaus perkeitimo, charakterio ir dorybių ugdymo, išmokyti švelnumo ir meilės, padėti atsiverti kitiems kenčiantiesiems, priartinti prie Dievo. Stresas, kurį dėl neįgalaus vaiko išgyvena šeima, dažnai susiaurina matymo lauką ir situacija ima atrodyti be išeities. Šiame tyrime bandoma ieškoti realiai egzistuojančių pozityvios įtakos veiksnių, kurie gali perkeisti požiūrį, suteikti jėgų ir pakeisti pačią situaciją, panaudoti ją kaip priemonę asmenybei augti ir gilesniam santykiui su Dievu ir kitais žmonėmis užmegzti. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Proto negalia; Pozityvi įtaka; Šeima; Ugdymas; Streso įveikimas; Intellectual disability; Positive influence; Family; Education; Coping with stress.
ENDisabled persons not only cause problems what many researches reveal, but can also contribute to the change of the scale of values of their educators and to the improvement of their character and virtues, teach them tenderness and love, help them open themselves to others who are suffering, get them closer to God. Stress experienced by a family which tries to cope with special needs of a handicapped child often narrows its field of vision. Thus, the situation seems to have no way out. This study tries to find existing factors of positive influence that can change the viewpoint, give strength, and change the situation itself, use it as a mean for personality growth and finding a deeper connection with God and others. [From the publication]