LTStraipsnyje, pasitelkus archyvinę medžiagą ir mokslinius šaltinius, tiriamos asumpcionistinio ugdymo ištakos, nurodomi istoriniai šios tradicijos bruožai. Asumpcionistinio ugdymo formavimuisi įtakos turėjo trys pagrindiniai veiksniai: 1) asumpcionisčių kongregacijos įkūrėjos šv. Marijos Eugenijos (Anne-Eugénie Milleret de Brou) asmeninė edukacinė ir tikėjimo patirtis; 2) 1841 m. Paryžiuje įkurtos pirmosios asumpcionistinės mokyklos ugdymo praktika; 3) 1842 m. šv. Marijos Eugenijos parašyti „Patarimai apie ugdymą“. Remiantis šiais veiksniais išskiriami tradiciniai asumpcionistinio ugdymo dėmenys. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Asumpcionistinis ugdymas; Ugdymo paradigma; Katalikiškasis ugdymas; Assumptionist education; Educational paradigm; Catholic education.
ENThe article, using archive material and scholarly sources, analyses the assumptionist educational paradigm and shows its historical aspects. The analysis is based on three essential factors that influenced the formation of this educational tradition, namely: 1) personal religious and educational experience of the foundress of the Religious of the Assumption, Marie Eugenie Milleret; 2) concrete educational practice of the first Assumptionist school founded in Paris in 1841, and 3) “The Counsels on Education” written by Marie Eugenie Milleret in 1842. [From the publication]