LTStraipsnyje analizuojami prekės ženklo vartotojiškosios vertės kūrimo principai. Aptariamas prekės ženklo vartotojiškosios vertės kūrimo modelis ir ženklo vertės kuriama, vartotojų suvokiama nauda juos valdančioms įmonėms, bei prekių ir paslaugų vartotojams. Tiriama prekės ženklo įtaka vartotojo elgsenai renkantis prekės gamintoją, bei strateginiai prekės ženklo vertės valdymo ir formavimo aspektai. Pateikiamas straipsnyje pristatomas tyrime naudotas rinkos tyrimo modelis vartotojiškajai prekės ženklo vertei nagrinėjamame rinkos segmente nustatyti, bei pateikiamas praktinis šio modelio panaudojimo pavyzdys, atliekant Dacia prekės ženklo vartotojiškosios vertės analizę Lietuvos rinkos naujų automobilių prekybos segmente. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Dacia; Prekės ženklas; Rinkos tyrimas; Vartotojiška vertė; Vartotojiškoji vertė; Brand; Brand value; Customer value; Dacia; Market research; Trade mark.
ENThe article analyses the creation of consumer value principles of the trade mark. The consumer value creation model of the trade mark, its added value that is perceived by the consumers to the companies that manage them and consumers of goods and services are discussed. The influence of the trade mark to the behaviour of consumers when choosing the producers of goods, the strategic management and formation aspects of the trade mark value are examined. In the article, the market research model for determining the consumer value of the trade mark in the analysed market segment is presented. What is more, a practical example of the usage of this model is presented by analysing the trade mark Dacia in the segment of Lithuanian new car trade market.