LTŠi monografija yra informacinės visuomenės technologijų taikymo ir atliktų tyrimų rezultatas. Išsiaiškinta, kad informacinės visuomenės technologijos apima informacijos kūrimo, diegimo, sklaidos ir valdymo funkcijas. Tai gali įvaldyti tik besimokanti arba siekianti išsilavinimo visuomenė. Technologijos padeda įvaldyti pagrindines kompiuterines programas, tokias kaip tekstų apdorojimas; duomenų bazių, informacijos saugojimo ir valdymo galimybės ir galimos grėsmės; interneto valdymas; bendravimo elektroninėmis visuomenės informavimo priemonėmis galimybės (elektroninis paštas, tinklo priemonės ir kt.) darbui, laisvalaikiui, dalijimuisi informacija ir bendradarbiaujant tinkluose, mokantis ir atliekant tyrimus. Mokslinės literatūros, nacionalinių ir tarptautinių dokumentų analizės pagrindu monografijoje išryškinamos informacinės visuomenės technologijos, jų supratimas, vaidmuo ir galimybės švietimo sistemoje, dėstytojų ir studentų naudojimas studijų procese aukštojoje mokykloje. Pagrindinė šios monografijos idėja – priežastiniai visuomenės kaitos, jos poreikių, technologijų atsiradimo ir studijų kaitos ryšiai, šių reiškinių sąveika ir tos sąveikos padarinių analizė, taip pat išryškinami ne tik teigiami informacinės visuomenės technologijų integravimo aspektai, bet ir kliūtys. Monografijoje pristatoma studentų ir dėstytojų patirtis taikant įvairiais technologijas, suprantant mokymą ir mokymąsi kaip abipusį neatskiriamą procesą. Tikimės, kad ši monografija pasitarnaus visuomenei, t. y. mokslininkams, universitetų, kolegijų dėstytojams, profesino mokymo ir bendrojo lavinimo mokyklų mokytojams ir kitiems besidomintiems XXI a. informacinės visuomenės technologijomis.Reikšminiai žodžiai: Informacinės visuomenės technologijos; Švietimo sistema; Aukštojo mokslo institucijos; Mokymosi procesas; Dėstytojai; Studentai; Modelis; Modernaus mokymosi procesas; Aukštojo mokslo studijų turinys; Information society technologies; Education system; Higher education institution; Learning process; Teachers; Students; Model; Modern teaching process; Higher education study content; Informacinės visuomenės technologijos; Švietimo sistema; Aukštojo mokslo institucijos; Mokymosi procesas; Dėstytojai; Studentai; Modelis; Modernaus mokymosi procesas; Aukštojo mokslo studijų turinys; Information society technologies; Education system; Higher education institution; Learning process; Teachers; Students; Model; Modern teaching process; Higher education study content.
EN[...] Object of the research − IST integration into higher education studies. Aim of the research − to reveal the possibilities of IST integration and develop an IST integration model through modernisation of higher education studies. Tasks of the research: 1. Highlight the importance of the IST implementation in education at the international and national levels by analysing the information society development, the ISTrelated documents, the impact of the emerging technologies on new forms of literacy and the process of higher education study implementation. 2. Figure out by the research what types of IST are used by students and teachers in learning and leisure environments and their application possibilities in the realization of educational activities; highlight the benefits, facilitating factors and barriers placing particular emphasis on the Web 2.0 technologies (audio, video creation and broadcast technology, wikis, blogs, etc.), and the use of open-content in studies. 3. Design an organizational model of modern teaching process by complementing the learning environment with the IST and e-teaching / learning resources and create a model of the IST integration into the higher education study content. [...]. [From the publication]