LTStudijoje, remiantis 2011 – 2014 metais atliktų apklausų ir interviu su valstybės tarnautojais duomenimis, yra nagrinėjami Lietuvos valstybės tarnybos sistemos tobulinimo sumanymai, sprendimai dėl konkrečių tobulinimo priemonių, požiūriai į pertvarkų įgyvendinimą. Didesnis dėmesys studijoje skiriamas aukštesniosios valstybės tarnybos modelio sampratoms ir požiūriams į numatomą aukštesniųjų vadovų vaidmenį, stiprinant aukščiausią vadovavimo grandį valstybės tarnyboje. Empiriniai duomenys studijoje analizuojami pasitelkiant valstybės tarnybos (viešosios tarnybos) sandėrių, kontraktinio valdymo, žmogiškųjų išteklių valdymo, viešosios vadybos kontekstų ir kt. teorines perspektyvas.Reikšminiai žodžiai: Lietuvos valstybės tarnyba; Tarnautojai; Viešoji paslauga; Reforma; Požiūris; Aukštesnioji valstybės tarnyba; Lithuanian civil service; Civil servants; Public service; Reform; Attitude; Senior civil service; Lietuvos valstybės tarnyba; Tarnautojai; Viešoji paslauga; Reforma; Požiūris; Aukštesnioji valstybės tarnyba; Lithuanian civil service; Civil servants; Public service; Reform; Attitude; Senior civil service.
ENIn this study projects of the improvement of civil service system in Lithuania, decisions on concrete improvement measures and attitudes to reform implementation are analysed on the basis of surveys and interviews conducted in the period since 2011 to 2014. More attention the study gives to analysis of understandings of higher civil service models and the role of top managers in the strengthening of leadership in the higher civil service. Empirical data is analysed through the lenses of such theoretical approaches as public service bargains, contract management, human resource management, public management context and others.