Mokinių lygios galimybės ir jų ribojimas bendrojo ugdymo mokykloje

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knyga / Book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Mokinių lygios galimybės ir jų ribojimas bendrojo ugdymo mokykloje
Publication Data:
Klaipėda : Klaipėdos universiteto leidykla, 2014.
Pages:
301 p
Contents:
Įvadas — Lygių galimybių ir jų ribojimo bendrojo ugdymo mokykloje teoriniai aspektai: Stratifikacija ir socialinė atskirtis visuomenėje kaip lygių galimybių bendrojo ugdymo mokykloje ribojimo prielaida; Lygių galimybių užtikrinimo bendrojo ugdymo mokykloje strategijos; Diskriminacija kaip lygių galimybių ribojimo raiška bendrojo ugdymo mokykloje; Lygių galimybių bendrojo ugdymo mokykloje tyrimų apžvalga — Tyrimo metodologija: Kiekybinis tyrimas; Kokybinis tyrimas — Mokinių lygių galimybių formalusis lygmuo: Mokinių galimybės gauti kokybiškas švietimo paslaugas mokantis pagal formaliąsias programas; Mokinių galimybės ugdytis dalyvaujant mokymąsi papildančioje ir saviraiškos poreikius tenkinančioje veikloje; Mokinių galimybės gauti švietimo pagalbą — Mokinių lygių galimybių neformalusis lygmuo: Asmeninė lygių galimybių ribojimo pajauta; Bendramokslių lygių galimybių ribojimo pajauta — Mokinių lygių galimybių ribojimo apraiškos: Mokinių lygių galimybių ribojimo apraiškos lyties ir amžiaus aspektais; Mokinių lygių galimybių ribojimo apraiškos tautybės / rasės / pilietybės ir kalbos aspektais; Mokinių lygių galimybių ribojimo apraiškos socialinės padėties, negalios ir įsitikinimų aspektais — Mokinių lygių galimybių ribojimo bendrojo ugdymo mokykloje atvejai ir jų prevencija: Mokinių lygių galimybių ribojimo atvejų apibūdinimas; Socialinių pedagogų patirtis, vykdant mokinių lygių galimybių ribojimo prevenciją — Diskusija ir išvados — Literatūra.
Summary / Abstract:

LTMonografijos objektu pasirinkusios mokinių lygių galimybių pedagoginį aspektą autorės sistemiškai pažvelgė į problemą ir ją detaliai išnagrinėjo. Keturiuose monografijos skyriuose pateikiami mišraus pobūdžio, siejančio kokybinę ir kiekybinę strategijas, empirinio tyrimo rezultatai. Tyrimas teoriškai ir metodologiškai pagrįstas pirmuosiuose dviejuose skyriuose. Monografijoje atskleidžiama, kaip bendrojo ugdymo mokyklos mokiniai suvokia savo lygias galimybes naudotis jiems įstatymiškai garantuotomis teisėmis, kokia yra subjektyvi respondentų lygių galimybių ribojimo pajauta, kaip mokiniai suvokia savo galimybes įvairiais „jautriais“ mokyklinio gyvenimo atvejais, kaip išgyvena lygių galimybių ribojimus mokykloje, kokia mokyklų socialinių pedagogų patirtis, vykdant mokinių lygių galimybių ribojimo prevenciją. [Leidėjo anotacija]Reikšminiai žodžiai: Mokinys; Lygios galimybės; Lygių galimybių ribojimas; Student; Equal rights; Limitations to equality.

ISBN:
9789955188094
Related Publications:
Social pedagogical assistance for students who experience bullying situations at school / Ilona Klanienė, Asta Bražinskienė-Gružauskė. Society. Integration. Education 2021, vol. 3, p. 292-304.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/61480
Updated:
2021-03-24 14:47:35
Metrics:
Views: 32    Downloads: 1
Export: