LTStraipsnyje buvo išsamiai aprašyti rankraščio paleografiniai, grafiniai ir turinio ypatumai, atsižvelgta j rankraščio kalbą ir tekstų struktūrą, išanalizuotas su laidojimo apeigomis susijęs tekstas. Iš 98-uonių teminių blokų, išskirtų A. Karickio kitabe, 46 (nuo 30 iki 76) sutampa su analogiškais tekstais iš I. Luckevičiaus kitabo. Siame darbe gretinami ir publikuojami šeši tekstai, paimti iš abiejų rankraščių. Tokį pasirinkimą nulėmė nevienoda tekstų pasiskirstymo struktūra rankraščių gale.Tarp šešių analizei ir lyginimui pasirinktų tekstų yra istorijos. „Apie Marja“, „Apie pasaulio sukūrimą“, „Apie Muchamedo mirtį“, „Apie Mekos ginčą su Medina“, „Apie proto sukūrimą“ ir „Apie burtų žalą“. Išnagrinėjus visus išleistus slavų kalbomis ir arabų rašmenimis parašytų rankraščių katalogus, buvo nustatyti (atrinkti) rankraščiai, kuriuose yra arba galėjo būti paminėti analizuojami tekstai. Vis dėlto, nors straipsnyje pagrindinis dėmesys skirtas šešiems tekstams iš dviejų rankraščių, ateityje būtų prasminga, pritaikant tekstologinį metodą, išnagrinėti visus tekstus iš žinomų ir prieinamų šaltinių.Iš analizuojamų šešių tekstų sudėtingiausiu galima laikyti tekstą „Apie pasaulio sukūrimą“. Pagal katalogus ir esamas publikacijas yra nustatyti trys tekstų variantai. Rankraščiuose aptinkami adaptuotas K. Pussmano kūrinys „Stebuklinga istorija apie dangaus ir žemės sukūrimą“ (1551), perfrazuotas fragmentas apie pasaulio sukūrimą iš Senojo Testamento (Pirmoji Mozės knyga. Pradžia), taip pat trumpas pasakojimas apie pasaulio sukūrimą, kurio pagrindą sudaro biblinė istorija, bet jame stipriai pabrėžiamas penktadienio išskirtinumas. Iš visų trijų variantų labiausiai paplitusiu galima laikyti perfrazuotą fragmentą apie pasaulio sukūrimą iš Senojo Testamento. Būtent šį tekstą aptinkame ir A. Karickio, ir I. Luckevičiaus kitabuose, taip pat dar 7-iuose žinomuose šaltiniuose. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Lietuvos totoriai; Rankraštinė knyga; Marjam; Pasaulio sutvėrimas; Pranašo Muchamedo mirtis; Mekos ir Medinos ginčas; Apie proto sutvėrimą; Apie burtus; Lithuanian Tatars; Manuscript book; Merjema; Creation of the world; Death of the Prophet Muhammad; Dispute between Mecca and Medina; Of creation of the mind; Of sorcery.
ENThe article thoroughly examined the palaeographic, graphical, and content-related specifics of manuscripts, paying attention to the manuscript language and textual structure, and analysing texts pertaining to burial rituals. Of the 98 thematic units identified in the kitab by A. Karicky, 46 (30 to 76) match the analogous texts from the kitab by I. Lutskevich. This article compares and publishes six texts taken from the two manuscripts. This kind of choice was driven by the uneven breakdown of texts at the end of both manuscripts. The six texts chosen for analysis and comparison include the stories Of Merjema (Mery), Of Creation of the World, Of Muhammad's Death, Of Dispute between Mecca and Medina, Of Creation of the Mind, and Of Harm of Sorcery. As a result of analysis of all published catalogues of manuscripts written in the Slavic languages and Arabic characters, manuscripts that contained or could contain mentions of the texts in question were identified (selected). And even though the article focuses primarily on six texts from two manuscripts, future investigation all texts from known and available sources under the method of text linguistics would be a meaningful endeavour. [...]. [From the publication]