LTPaskutiniaisiais metais vyraujančios neoliberalistinės tendencijos keičia nusistovėjusius universitetų valdymo principus. Inovacijos pablogino visų lygių darbuotojų darbo sąlygas universitetuose ir mokslo institucijose. Įsivyrauja aršus konkurencingumas, kuris tampa neatsiejamu naujojo akademinio pasaulio bruožu. Vis dažniau kyla abejonių dėl mokslinės karjeros, ji darosi trapesnė, trumpalaikė ir ne tokia prognozuojama. 2015 m. moterys dažniau nei vyrai siekė aukštojo išsilavinimo antrojoje ir trečiojoje studijų pakopose, tačiau moterų mažiau mokslo valdymo ir STEM (angl. Science, Technology, Engineering and Mathematics) srityse, kur tradiciškai dominuoja vyrai. Galima teigti, kad tokia padėtis nebeatitinka visuomenės vystymosi krypčių ir sukelia situaciją, kurioje būtina keisti universitetų organizacinę kultūrą, padėti moterims integruotis į šias sritis. Straipsnio tikslas – išanalizuoti, kaip institucinė kultūra skatino ar stabdė Europos Komisijos koordinuojamą struktūrinės kaitos iniciatyvą, kuri propaguoja universitetų ir mokslo institucijų struktūrinę kaitą Lietuvoje ir Airijoje. Dublino šv. Trejybės koledžas (angl. Trinity College Dublin) ir Šiaulių universitetas sukūrė ir įgyvendino Lyčių lygybės planus (LLP), siekiančius pagerinti institucinę kultūrą mokslo, technologijos, inžinerijos ir matematikos (STEM) sričių fakultetuose ir katedrose. Šiame straipsnyje pristatomi bendri ir unikalūs dviejų Europos Sąjungos universitetų rezultatai po lyčių lygybės plano įgyvendinimo. [Iš leidinio]
ENThe neoliberal principles in recent years have significantly changed the way universities are run. Innovating universities has translated into a general deterioration of working conditions for staff working at all levels in universities. Among the most significant transformations that have marked the academy is the exasperated growth of competitiveness accompanied by the ever increasing and prolonged uncertainty of embarking on a scientific career, which is becoming more fragmented and focused on the short term. In 2015 women have been pursuing upper secondary and further education more actively than men but, obviously, women remain more severely underrepresented among researchers than among highly qualified professionals in traditionally male-dominated scientific and professional fields. This could point towards a need for organisational culture which moves towards and promotes integration of women into STEM fields. The purpose of this study was to examine how institutional culture promoted or impeded the implementation of the EC flagship initiatives ’structural change program’ promoting the structural transformation of science institutions in Lithuania and Ireland. Trinity College Dublin (Ireland) and Šiauliai University (Lithuania) designed and implemented Gender Equality Plans (GEP) in order to improve institutional culture for women in science, technology, engineering and mathematics (STEM) faculties and schools. The paper presents common and different outcomes at two EU Universities after GEP implementation. [From the publication]