LTKaimo verslo produktų ir įvairių paslaugų teikimas bei jų komercializacija yra besiplečianti sudėtinga kompleksinė veikla. Atliekama daug skirtingų veiksmų, kad būtų pateiktas galutinis paslaugų paketas, verslo produktas. Lietuvoje daug kaimo verslininkų jaučia būtinybę ieškoti ir rasti savus segmentus rinkoje, ugdyti naujus gebėjimus ir prisitaikyti prie naujų perspektyvų nuolat khtančiomis aplinkybėmis. Todėl šiame straipsnyje ekonominės ir socialinės situacijos kontekste nagrinėjamos Lietuvos verslininkams aktualios etikos ir verslo sąvokos bei klausimai: nauda, verslo interesai ir jų vertinimas, atsakomybė, atsižvelgimas į verslo partnerio interesus, socialinį integralumą, siekis patenkinti klientų ir vartotojų poreikius. Nurodžius šiuolaikinę verslo etikos reikšmę pateikta ir aptarta išplėsta tikro verslo samprata. Nurodyti ekonominiai verslo principai, kurių pažeidimas gimdo antiverslą ir pseudoverslą. Panagrinėti verslo ir etikos ryšiai bei verslo etikos samprata, taip pat jų vaidmuo verslo plėtotei apskritai ir kaimo verslams konkrečiai. Tuo tikslu pakomentuotos kai kurios etinės teorijos ir gamtos, verslinės kūrybos bei malonumo siekių realizavimo vaidmuo asmenybės motyvacijai ir verslininko elgsenai. Nurodyta verslo etikos plėtotei ir jo sėkmei kliudančių žalingų įpročių kilmė ir priklausomybės nuo jų išsivystymo priežastys. Suformuluotos išvados, kaip galima verslo etiką taikyti kaime ir mieste, pateiktos gairės kai kurioms etikos problemoms spręsti. [Iš leidinio]
ENManaging the business products and various services commercialisation in the rural area is, increasingly, a complex activity where a range of different types of actions are involved for deliver final complex of services. In Lithuania many rural business managers felt the keen necessity to search their own market segments, to develop new skills and adopt new perspectives as the boundaries between private public and voluntary sector become blurred in their ever-changing circumstances. However, there is certain timeliness to any debate concerning the ethics use in public and rural business policy and activities. Managers will need to acknowledge the continuing relevance of traditions and the enduring nature of the themes of the real business interest, accountability and responsibility, acting in the business partner’s interests, public integrity, probity and responding to clients, customers and citizens. These themes are dealt is this article. Commentaries on theoretical ethics models are given to make these models relevant for the practitioner and to show them the possibilities and utility of creative use in rural business some of ethical rules and norms, as well as the problems and risks, which remain unsolved and may be dangerous. Some important reasons as stress reactions, legal and illegal drugs use etc. are considered. Their harmful influence on the manager’s behaviour and psychical health is emphasised. The conclusions made are applicable also for some other business and public areas. [From the publication]