Fonotaktikos įsisavinimo tyrimas išgalvotų žodžių pakartojimo testu tipinės ir sutrikusios vaikų kalbos grupėse

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
  • Lietuvių kalba / Lithuanian
  • Anglų kalba / English
Title:
Fonotaktikos įsisavinimo tyrimas išgalvotų žodžių pakartojimo testu tipinės ir sutrikusios vaikų kalbos grupėse
Alternative Title:
Research of phonotactics acquisition of typically developing children and children with specific language impairment by non-word repetition test
In the Journal:
Specialusis ugdymas [Special Education]. 2014, Nr. 2 (31), p. 83-104, 105-125
Summary / Abstract:

LTŠiame darbe siekiama įvertinti tipinės kalbos raidos ir vaikų, turinčių kalbos sutrikimą, fonotaktikos įsisavinimą taikant išgalvotų žodžių pakartojimo testą (angį. non-word repetition test). Tyrime dalyvavo 162 vaikai: 125 tipinės kalbos raidos (5 amžiaus grupės: 4;00-4;11; 5;00~5;11; 6;00-6;11; 7;00-7;11 ir 8;00-8;11) ir 37 turinys kalbos sutrikimą (amžiaus vidurkis - 5;9). Duomenys rinkti Kauno miesto ir rajono darželiuose bei mokyklose. Gauti rezultatai lyginti kalbiniais (kartojamųjų žodžių ilgio ir struktūros) bei socialiniais (tiriamųjų amžiaus ir lyties) aspektais. Visoms tyrime dalyvavusioms grupėms, ypač kalbos sutrikimo, buvo sunkiau tiksliai pakartoti ilgesnius ir priebalsių samplaiką turinčius žodžius. Nustatyta amžiaus įtaka - kuo vyresnis vaikas, tuo tiksliau pakartojamas išgalvotas žodis, tik 7;00-7;ll amžiaus, t. y. pirmos klasės mokiniai, testą atlikto prasčiau nei 5;00-5;11 ir 6;00-6;11 amžiaus darželinukai. Lyties įtaka nustatyta tik 4;00-4;11 grupėje - berniukai tiksliau pakartojo išgalvotus žodžius. Kalbos sutrikimą turintys vaikai reikšmingai prasčiau atliko testą nei tipinės kalbos raidos vaikai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Kalbos įsisavinimas; Kalbos sutrikimas; Išgalvotų žodžių kartojimo testas; Trumpalaikė atmintis; Fonotaktika; Language acquisition; Specific language impairment; Non-word repetition test; Short term memory; Phonotactics.

ENThe aim of this study is to investigate the phonotactics skills of TD children and children with SLI, using Non-word repetition test The sample of the study consists of 162 children: 125 typically developing children (5 age groups) and 37 children with language impairment (mean age: 5;9). The results of TD children and children with SLI have shown that the length of the word is an important indicator: repetition accuracy was found to decline with the increasing number of syllables in both TD and SLI groups. The results of the word complexity have demonstrated that both groups were better performing words without consonant clusters rather than with them. The accuracy of repetition of non-words was also determined by the place where the consonant clusters occurred: children with SLI made significantly more errors in repeating words with a consonant cluster in the medial position compared to those with a consonant cluster in the initial position. The overall Non-word repetition test results show that children with SLI repeat a non-word significantly less accurately than TD children (4;00-8;11). [From the publication]

ISSN:
1392-5369; 2424-3299
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/61115
Updated:
2020-04-06 11:43:25
Metrics:
Views: 76    Downloads: 24
Export: