Motinų, globojančių suaugusius vaikus, turinčius intelekto sutrikimą, patirtis

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
  • Lietuvių kalba / Lithuanian
  • Anglų kalba / English
Title:
Motinų, globojančių suaugusius vaikus, turinčius intelekto sutrikimą, patirtis
Alternative Title:
Caregiving experiences of mothers of adults with intellectual disability
In the Journal:
Specialusis ugdymas [Special Education]. 2014, Nr. 1 (30), p. 137-151, 153-168
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje nagrinėjama globos patirtis motinų, auginančių savo suaugusius vaikus, kuriems diagnozuotas intelekto sutrikimas. Intelekto sutrikimą turintys asmenys stokoja savarankiškumo, pažintinių gebėjimų bei socialinių įgūdžių, todėl visą gyvenimą yra priklausomi nuo kitų, dažniausiai tėvų. Vis dėlto daugiausia laiko intelekto sutrikimą turinčių vaikų globai skiria jų motinos. Straipsnyje pristatomas tyrimas, kuriame dalyvavo 6 moterys (53-64 m., M = 59,5), globojančios intelekto sutrikimą turinčius suaugusius vaikus (28-36 m., M = 31,67). Taikant kokybinio tyrimo metodą, buvo atskleisti motinų, turinčių tokių vaikų, globos kasdienybės aspektai ir savo patirties suvokimas viso gyvenimo, apimančio praeitį, dabartį ir ateitį, kontekste. Taip pat išryškėjo motinų aukojimasis savo suaugusiam vaikui, turinčiam intelekto sutrikimą, bei sudėtingas susitaikymo su vaiko negale procesas. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Intelekto sutrikimą turintys žmonės; Suaugę vaikai; Globos našta; People with intellectual disability; Adult children; Caregiving burden.

ENThe paper analyses the caregiving experience of mothers of adults with intellectual disability. People with intellectual disability typically have a lack of autonomy, cognitive abilities and social skills. Therefore, these people usually remain dependant on others, mostly their parent, for the rest of their lives. Mothers spend most of their time caregiving the intellectually disabled child. Six women (range of age - 53-64, mean - 59.5) who have adult children with intellectual disability participated in this research. Applying the qualitative research method, we revealed the dimensions of caregiving and participants’ perception of caregiving, in the context of their entire lives, including the past, present and future. The results revealed the mothers’ dedication to their adult children with intellectual disability and the complicated process of the acceptance of their child’s disability. [From the publication]

ISSN:
1392-5369; 2424-3299
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/61112
Updated:
2018-12-17 13:54:38
Metrics:
Views: 44    Downloads: 13
Export: