Ne šeimoje augančių ankstyvojo amžiaus vaikų emocinės raiškos ypatumai

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Ne šeimoje augančių ankstyvojo amžiaus vaikų emocinės raiškos ypatumai
Alternative Title:
Emotional development of infants brought up out of family
In the Journal:
Specialusis ugdymas [Special Education]. 2002, Nr. 1 (6), p. 17-32
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje nagrinėjamos ne šeimose augančių ankstyvojo amžiaus vaikų emocinės raidos problemos. Ilgalaikis emocinės būklės stebėjimas, kurio pagrindu parengtas straipsnis, leidžia teigti, kad vaikų, kurie neturi galimybės nuo gimimo augti šeimoje, emocinė raida nėra pilnavertė. Kūdikių emocinė būklė buvo vertinta lyties, amžiaus, raidos rizikos grupės, laiko, emocinės raiškos struktūros ir dinamikos aspektais. Emocijos, kaip ir kiekviena psichinė funkcija, gali būti lavinama. Nustatyta, kad tikslingas edukacinis poveikis gali veikti emocijų struktūrą bei jų raišką tiek kokybine, tiek kiekybine prasme. Instinktyviųjų emocijų kaitos galimybės edukaciniu poveikiu esti ribotos. Šis poveikis reikšmingas plėtojant kognityvinių emocijų grupę. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Emocinė būklė; Emocinė raida; Kognityvinės emocijos; Kūdikių namai; Emotional development; Emotional formation.

ENProblems of emotional development of infants who are brought up out of family is a question for specialists from the various scientific fields - educators, psychologists, psychiatrists, neurologists, and others. Lack of emotional stimulation is a risk factor for later formation of emotional, behavioral, social and cognitive disorders. The aim of our research is to reveal peculiarities of emotional development and possible structural changes under the influence of education. 34 infants from 15 to 24 months of age of Šiauliai and Panevėžys Infant Home were observed and took part in the research that lasted 2 weeks. Expression of emotional development was analyzed according to the aspects of age, gender, level of psychosocial development, time, and risk group of development. We defined 6 main categories of emotions that were fixed in the pedagogical experiment. We observed joy, interest, anger, agressiveness, sadness, homeostatic emotional stage. Discussing the results of our research, we are talking only about statistically significant facts that are obvious in our research, become better, but changes are not statistically significant. [...]. [From the publication]

ISSN:
1392-5369; 2424-3299
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/61062
Updated:
2018-12-17 11:08:52
Metrics:
Views: 43    Downloads: 11
Export: