LTStraipsnyje aptariama aktuali istoriniu ir kultūrologiniu požiūriu pradinių mokyklų mokytojų rengimo svarba atkūrus Lietuvos valstybingumą 1918 m., analizuojami tarpukario Lietuvos švietimo ministerijos dokumentai mokytojų rengimo klausimais, atskleidžiama mokytojų rengimo įvairių tipų kursuose eiga, iškilusios problemos, populiarios to laikmečio pedagoginių darbo kursų idėjos ir jų trūkumai. Didžiulis dėmesys straipsnyje skiriamas Šiauliuose veikusiems mokytojų rengimo kursams. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Mokytojų rengimas; Mokytojo kompetencijos; Jaunesniojo mokytojo teisės; Pedagoginiai darbo kursai; Teacher training; Teacher courses; Rights of a junior teacher; Pedagogical labour courses.
ENThe article deals with the significance of training of primary teachers from the historical and culturological perspective after the restoration of the statehood of Lithuania in 1918, analyses the documents of the interwar Ministry of Education of Lithuania as regards the training issues of teachers, discloses the procedure of teachers’ training in diverse courses, encountered problems, common ideas and drawbacks of the then courses of pedagogical work. Great focus is drawn on the training courses for teachers, held in Šiauliai.