Neformaliojo ugdymo daile organizavimas Šiaulių miesto progimnazijose: V-VIII kl. mokinių požiūris

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Neformaliojo ugdymo daile organizavimas Šiaulių miesto progimnazijose: V-VIII kl. mokinių požiūris
Alternative Title:
Organization of informal education of fine arts in forms at Šiauliai city progymnasiums: V-VIII students’ opinion
In the Journal:
Jaunųjų mokslininkų darbai. 2014, Nr. 2 (42), p. 20-24
Summary / Abstract:

LTSparčiai besikeičiančiame pasaulyje vis labiau vertinamas kūrybingumas, gebėjimas nepriklausomai mąstyti, kelti naujas, originalias idėjas. Neformalusis ugdymas - labai svarbi mokinių užimtumo sritis, suteikianti galimybes atsiskleisti jų gabumams, vystyti kūrybines galias. Dailė - viena plačiausių erdvių atsiskleisti mokinių kūrybiškumui, siekiant bendro ugdymo tikslo. Gerai organizuotoje veikloje vaikas turi galimybę pažinti save, savo vidinius poreikius, drauge formuojama sąmoninga, atsakinga ir kūrybinga asmenybė. Tyrimo objektas. Neformaliojo ugdymo daile organizavimas. Tyrimo tikslas - atskleisti neformaliojo ugdymo daile organizavimo aspektus Šiaulių miesto progimnazijose. Tyrimo metodai: duomenų rinkimo metodas - anketinė apklausa, siekiant atskleisti neformaliojo ugdymo daile organizavimo aspektus, jų tobulinimo galimybes progimnazijose. Duomenų analizės metodas - statistinė duomenų analizė. Problemai - kaip tobulinti neformaliojo ugdymo daile organizavimą progimnazijoje - atskleisti buvo pasirinktas kiekybinis tyrimas. Tyrimas atliktas 2014 metų kovą. Apklausoje dalyvavo 174 Šiaulių miesto progimnazijų V-VIII klasių mokiniai. Tyrimo rezultatai ir išvados. Nustatyta, kad neformaliojo ugdymo daile veikla vertinama teigiamai, atsižvelgiama j mokinių poreikius. Tyrimas atskleidė, kad neformaliojo ugdymo daile organizavimui tobulinti labai svarbu sustiprinti materialinę, techninę ir meninę bazę, suteikti tinkamas patalpas (aplinką), stiprinti mokymo programas, gerinti finansavimą, didinti užsiėmimo valandų, skirtų būrelio veiklai, skaičių. Siekiant veiksmingiau dirbti ir efektyviau vykdyti neformaliojo dailės užsiėmimo veiklą, svarbu sudaryti tinkamas sąlygas mokytojui tobulėti, dalyvaujant kvalifikacijos kėlimo kursuose. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Dailė; Mokiniai; Neformalusis ugdymas; Progimnazija; Fine arts; Non-formal education; Progymnasium; Students.

ENThe value of creativity, the ability to think independently, and to raise new, original ideas is increasing more and more in the rapidly changing world. Informal education is a very important field of student occupation enabling them to unfold their talents and develop creative powers. Fine arts is one of the largest spaces for revealing students’ creativity in seeking a common goal; i.e. education. Well-organized activities provide a child with an opportunity to get to know himself/herself better, his/her inner needs, in this way a conscious, responsible and creative personality is formed. Research subject. Organization of informal education of fine arts. Aim of the research. To reveal the aspects of the organization of informal education of fine arts at Šiauliai City progymnasiums. Research methods: data collection method: questionnaire survey in order to reveal the aspects of the organization of informal education of fine arts and improvement opportunities thereof at progymnasiums. Data analysis method: statistical data analysis. Statistical analysis of the research data has been made by using SPSS 17 for Windows and Microsoft Windows Excel, which have been used for the systematization and summing-up of the data obtained within the course of the research.Issues to be discussed: how to improve the organization of informal education of fine arts at the progymnasium, and a quantitative research has been selected. The research was conducted in March 2014. 174 students attending forms V-VIII at Šiauliai City progymnasiums participated in the survey. Results and conclusions. It has been established that the evaluation of activities of informal education of fine arts was positive as students’ needs were taken into account. By means of the research it was revealed that material reinforcement, technical and artistic bases, the provision of appropriate premises (environment), the enhancement of education programmes, increased funding, and an increased number of hours intended for group activities were very important in terms of the improvement of the organization of informal education. In order to work more efficiently and to implement the activities during informal sessions of fine arts better, it is important to establish adequate conditions so that teachers can keep improving by means of participation in in-service training courses. [From the publication]

ISSN:
1648-8776
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/60939
Updated:
2019-12-31 15:12:13
Metrics:
Views: 42    Downloads: 5
Export: