LT2013 m. spalio 29 d.-2014 m. sausio 19 d. Vilniaus paveikslų galerijoje veikė paroda „Dailės istorikas ir kritikas Mikalojus Vorobjovas (1903-1954)“, skirta Vorobjovo 110-osioms gimimo metinėms. Parodos kuratorės Giedrė Jankevičiūtė ir Rima Rutkauskienė išsamiai pristatė menotyrininko gyvenimą ir profesinę karjerą, faktinę informaciją įvaizdino dokumentais ir fotografijomis iš Lietuvos dailės muziejaus archyvo ir muziejaus rinkiniuose išlikusiomis Vorobjovo bibliotekos knygomis. Atskira salė buvo skirta Vorobjovo dailės kritikai, jo tekstų ištraukos sugretintos su analizuojamų dailės kūrinių originalais - Marijos Cvirkienės ir vengrų modernisto Vilmoso Aba Novako tapyba, Viktoro Petravičiaus grafika. Vorobjovo kritikos pristatymui atrinktų Mikalojaus Konstantino Čiurlionio darbų originalai parodos metu buvo išvežti iš Lietuvos ir eksponuojami Gento dailės muziejuje, tad kuratorėms teko verstis faksimilėmis. Tekstų ir kūrinių sugretinimas leido žiūrovams įsitikinti kritiko žvilgsnio aštrumu, žodžio įtaiga ir savalaikiškumu. Čia spausdinamas Giedrės Jankevičiūtės straipsnis apibendrina darbą, atliktą rengiant parodą, pristato sukauptą medžiagą ir jos interpretacijas, atskleidžia, kuo Vorobjovo paveldo tyrimai aktualūs mūsų dienomis, kodėl šiai asmenybei turėtų tekti daugiau vietos mūsų kultūros istorijoje. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Biografija; Dailės istorija; Emigracija; Gyvenimas; Kultūros studijos; Meno istorikas; Mikalojus Vorobjovas; Rekonstrukcija; Art historian; Biography; Emigration; History of Art; Live; Mikalojus Vorobjovas; Reconstraction; Studies of Culture.
ENThe exhibition 'Art Historian and Critic Nikolai Vorobyov (1903-1954)’, marking the 110th anniversary of Vorobyov's birth, was shown in the Vilnius Picture Gallery from 29 October 2013 to 19 January 2014. The curators Giedrė Jankevičiūtė and Rima Rutkauskienė presented information about the art historian's life and career in detail. Factual information was supplemented with documents and photographs from the Lithuanian Art Museum's archives, and from Vorobyov's surviving book collection. A separate room was dedicated to his art criticism, and extracts from his writings were displayed next to originals of the works of art analysed, including paintings by Marija Cvirkienė and the Hungarian modernist Vilmos Aba Novak, and graphic art by Viktoras Petravičius. There were also some works by Mikalojus Konstantinas Čiurlionis, but at the time of the exhibition the originals were being exhibited in the Museum of Fine Arts in Ghent, and therefore the curators used copies. By making a comparison of his writings and his pictures, viewers were able to appreciate the critic's powers of observation, his powers of suggestion, and the contemporary aspect of his writing. In this article, Giedrė Jankevičiūtė describes the work involved in organising the exhibition, presents the material collected and some interpretations of it, and shows why an analysis of Vorobyov's legacy is important today, and why he should be given a greater role in the history of Lithuanian culture. [From the publication]