Kontroversiškos temos naujausių laikų vadovėliuose: lietuviškų istorijos vadovėlių analizė (1990–2014 m.)

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Kontroversiškos temos naujausių laikų vadovėliuose: lietuviškų istorijos vadovėlių analizė (1990–2014 m.)
Alternative Title:
Controversial topics in contemporary textbooks: analysis of Lithuanian history textbooks (1990–2014)
In the Journal:
Istorija [History]. 2014, Nr. 95, p. 58-93
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje išsamiai analizuojama kontroversiškų temų – 1923 m. Klaipėdos „sukilimo“, 1926 m. gruodžio 17-osios valstybinio perversmo, 1940 m. Lietuvos okupacijos, pokario rezistencijos 1944–1953 m., kolaboravimo – Lietuvos istorijos kontekste pateikimas lietuviškuose naujausių laikų istorijos vadovėliuose. Išskirtinis dėmesys skiriamas daugiaperspektyvio požiūrio raiškai vadovėliuose per autorinį tekstą, šaltinius, atspindinčius skirtingus požiūrius, ir moksleiviams skiriamas užduotis. Pateikiama vadovėliuose pateiktų šaltinių, klausimų ir užduočių dalies bei užsienio didaktikos specialistų siūlomų klausimų šaltinių analizei palyginimas. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Daugiaperspektyvis požiūris; Dviprasmiškumas; Istorijos šaltinis; Kontroversiškos temos; Moksleiviai; Vadovėlis; Ambiguity; Controversial topics; History; History source; Multi-perspective approach; Pupils; Source; Students; Textbook.

ENThe article provides a comprehensive analysis of the presentation of controversial topics – the Klaipėda Revolt of 1923, the Lithuanian coup d’état of 17 December 1926, the occupation of Lithuania in 1940, the post-war resistance of 1944–1953, collaboration – in the context of the history of Lithuania in the contemporary Lithuanian textbooks of history. Special attention is paid to the expression of a multi-perspective approach in textbooks through an author’s text, sources reflecting different approaches and the tasks intended to pupils. A comparison of the part of the sources, questions and tasks presented in textbooks and the questions proposed by foreign specialists of didactics for source analysis is provided. [From the publication]

DOI:
10.15823/istorija.2014.07
ISSN:
1392-0456; 2029-7181
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/60613
Updated:
2025-02-21 14:37:01
Metrics:
Views: 49    Downloads: 18
Export: