LTStraipsnyje aktualizuojama ugdymo filosofijos reikšmė ugdymo mokslui. Kartu atkreipiamas dėmesys į prieštaringas šiuolaikinės ugdymo filosofijos traktuotes dabartinėje situacijoje, kurių fone iškyla ir Lietuvos ugdymo filosofijos interpretacijų įvairovės problema. Tarp jų išskiriamas profesoriaus B. Bitino – ilgamečio ugdymo filosofijos puoselėtojo – požiūris į kertinius ir pastaruoju metu diskutuojamus ugdymo filosofijos klausimus: ištakas, paskirtį, uždavinius, kryptis, į ugdymo filosofijos santykį su ugdymo mokslais. Atskleidžiami ir ugdymo tikslų filosofinių pagrindų, nagrinėjamų asmens dvasinės raidos kontekste, vertinimai. Taip pat pateikiamas požiūris į ugdymo aksiologijos esmę, įprasminančią vertybių funkcionavimą ugdymo struktūroje ir pagrindžiančią auklėjimo teorijos objektyvumą. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Ugdymas.
ENThis article actualises the value of the philosophy of education on educational science. In parallel, the contradictory approaches to modern educational philosophy at the present time are emphasised, as it is on this background that the problem of varying interpretations of educational philosophy in Lithuania arise. Among these special attention is paid to the views of Professor B. Bitinas – a long-time proponent of educational philosophy – regarding fundamental and topical questions of educational philosophy: sources, purpose, tasks, directions; and his views regarding the relationship of educational philosophy to educational science. Also discussed is an evaluation of the philosophical foundations of the aims of education, analysed in the context of individual spiritual development. A position is adopted on the essence of the axiology of education, given meaning to the operation of values in the structure of education and providing a foundation for the objectiveness of educational theory. [From the publication]