LTŠiame straipsnyje nagrinėjami informacijos ir komunikacijos technologijos (IKT) diegimo švietime tyrimų rezultatai, aptariamos šių tyrimų naujausios tendencijos ir perspektyvos pasaulyje bei Lietuvoje. Pirmoje dalyje aptariami analizės tikslai, objektas bei taikyti tyrimo metodai. Antroje dalyje pateikiama IKT diegimo švietime ir šios srities tyrimų retrospektyva. Po to aptariami penki iki šiol pasaulyje plačiausiai nagrinėti informacijos technologijos integravimo į ugdymą aspektai: 1) IKT įtaka moksleivių žinioms ir nuostatoms; 2) IKT įtaka mokytojui; 3) mokytojo savybių ir mokymo metodų įtaka IKT veiksmingumui; 4) infrastruktūros savybių ir organizacinių veiksnių poveikis; 5) programinės įrangos savybių veiksmingumas. Kitoje straipsnio dalyje analizuojamos naujausios pasaulinių IKT diegimo švietime tyrimų tendencijos ir perspektyvos. Pastebima, jog formuojantis holistiniam požiūriui į mokymąsi, iš esmės keičiasi IKT vieta ugdymo procese ir IKT tyrimų sritys ir taikomi tyrimų metodai. Po to straipsnyje aptariamos pagrindinės šiuo metu Lietuvai aktualių IKT diegimo švietime tyrimų kryptys: įvairūs informatikos dalyko tyrimai; laipsniškas perėjimas nuo mokymosi apie IKT per informatikos pamokas prie platesnio IKT integravimo; informacinių įgūdžių ugdymas; modeliavimo priemonių taikymas; mokymosi aplinkų veiksmingumas ir kitos IKT taikymo sritys. Straipsnio pabaigoje pagrindžiama nacionalinių eksperimentų bei IKT tyrimų svarba, pateikiamas apibendrinimas ir išvados. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: IKT diegimas švietime; IKT efektyvumas; IKT efektyvumas švietime; IKT moksliniai tyrimai; IKT įgyvendinimas švietime; IKT įgyvendinimo tyrimai; Informacinės ir komunikacinės technologijos; Informacinės ir komunikacinės technologijos (IKT); Kompiuterių naudojimas švietime; Education; Efficiency of ICT in education; Implementation of ICT into; Implementation of ICT into education; Information and communication technology; Information and communication technology (ICT); Research of ICT implementation; Research of ICT implementation, efficiency of ICT in education; Use of computers in; Use of computers in education.
ENThis article analyses the field of research on information and communication technology (ICT) in education. It reviews the results of ICT researches carried out in the world. First, the article presents the retrospective of researches on ICT implementation into education. Summarizing them, it reviews main research findings in five areas of ICT implementation: 1) the impact of ICT use on students achievements and attitudes; 2) the impact of ICT use on teachers; 3) the effect of teachers’ factors and instructional methods on ICT efficiency; 4) the influence of infrastructure and organizational factors on ICT efficiency; 5) the effect of specific software design features. Then, the paper reviews the main recent and future directions of researches on ICT in education, in the world. Finally, it shortly reviews the most important future directions of ICT research and development in Lithuania. The article concludes that in spite of numerous ICT studies worldwide the national research and experiments have to be carried out in order to implement ICT in an appropriate for Lithuania and efficient way. [From the publication]