The Analysis of the informatics exam of secondary education in Lithuania

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
The Analysis of the informatics exam of secondary education in Lithuania
Alternative Title:
Informatikos egzamino Lietuvos bendrojo lavinimo mokykloje analizė
In the Journal:
Informatics in education. 2004, Vol. 3, No. 1, p. 43-54
Summary / Abstract:

LTPasaulio mokslinėje literatūroje galima rasti visą eilę darbų, analizuojančių kompiuterinio raštingumo problemas – tai M. Eisenberg ir D. Johnson (1996), C. Bruce (1998) ir kitų darbai. Kuriamos patikimos raštingumo ivertinimo skalės. Pirmasis Lietuvos piliečio informacinių gebėjimų patikrinimo etapas yra mokyklinis informatikos egzaminas. Šio straipsnio tikslas – įvertinti informatikos egzamino užduočių atitiktį informatikos egzamino programai bei išanalizuoti, ar informatikos egzamino užduotys įgyvendino egzamino programos keliamus tikslus ir uždavinius. Išanalizuoti vertinimo kriterijus ir įvertinti egzamino užduočių variantų lygiavertiškumą. Atliekant egzamino užduočių atitikimo egzamino programai analizę buvo brėžiami grafai pagal analizuojamą tematiką. Kiekviena užduotis įvertinta atitikimo egzamino programai koeficientu, jei užduotis ir programos punktas pilnai sutampa – skiriamas 100% atitikties koeficientas, jei atliekant užduotį reikės tik minimalių žinių – 5% arba 10% koeficientas. Analizės rezultatai rodo, kad dažniausiai egzamino medžiagoje sutinkamos temos buvo susietos su teksto tvarkymo įgūdžiais bei efektyviu skaičiuoklės naudojimu. Užduočių lygiavertiškumo įvertinimui, pagal sudarytą egzaminų programos ir užduočių atitikties įvertinimo lentelę, atlikta statistinė duomenų analizė. Buvo skaičiuojami koreliacijos (r) bei determinacijos (r2) koeficientai, braižomi grafikai, nusakantys kiekvieno varianto pateikiamos medžiagos tarpusavio sutapimą ir funkcinę priklausomybę. Apskaičiuoti koreliacijos koeficientai kinta nuo 0,648 iki 0,86, o determinacijos – nuo 0,42 iki 0,74, todėl su 0,95 tikimybe galima teigti, kad visų variantų užduotys yra lygiavertės, nes tarp jų yra nustatyta vidutiniška tarpusavio priklausomybė.Tyrimų rezultatai rodo, kad užduotys atitinka informatikos egzamino programą, moksleiviams jos aiškios ir suprantamos, egzamino variantai yra lygiaverčiai, tačiau egzamino organizavimo tvarka gali įtakoti moksleivių įvertinimus (mokytojas, nemokantis dirbti kompiuteriu, gali nepastebėti nesąžiningos moksleivių veiklos, kūrybinė užduotis gali būti atliekama nesavarankiškai). Egzamino vertinimo kriterijai iš esmės objektyviai įvertina moksleivio žinias ir gebėjimus, tačiau reikėtų vengti dviprasmybiųu bei neapibrėžtumų. Deja, pagal rezultatus matyti, kad egzaminas per mažai diferencijuoja egzaminą laikiusiųjų moksleivių įvertinimus. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Baigiamasis egzaminas; Baigimo egzaminas; Informacinės ir komunikacinės technologijos (IKT; Informacinės ir ryšių technologijos (IRT); Informatika; Statistinė analizė; Vidurinis išsilavinimas; Vidurinį išsilavinimą; Graduation exam; Informatics; Information and communication technology (ICT); Secondary education; Statistical analysis.

ENThis article analyses the informatics exam of secondary education in Lithuania. The research evaluates the correspondence of examination tasks to the exam program and its aims. Then, it studies the equality of examination variants. The article also discusses the clarity of the exam questions and instructions as well as the organization of the exam and the objectivity of evaluation criteria. [From the publication]

ISSN:
1648-5831
Related Publications:
Raštingumas ir kompiuterinis raštingumas : apibrėžtis ir istorinis kultūrinis kontekstas / Diana Šaparnienė. Pedagogika. 2002, 61, p. 175-180.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/60261
Updated:
2020-10-31 17:54:33
Metrics:
Views: 29
Export: