LTŠiandieninėje visuomenėje yra pakankamai socializacijos institucijų, kuriose vyresnieji paaugliai gali įgyti reikiamų gebėjimų ir įgūdžių, išmokti teigiamai elgtis ir tinkamai prisitaikyti prie visuomenės normų ir taisyklių. Sėkmingai socializacijai visuomenėje gali padėti ir socialinė reklama, kuri viešojoje erdvėje skatina keisti netoleruotinus elgesio būdus ar tiesiog moko, kaip reikia tinkamai elgtis. Ši reklama yra orientuota į tam tikrą visuomenės dalį – ne išimtis ir paaugliai. Šio amžiaus tarpsnio asmenys susiduria su daugeliu problemų, kurias gali padėti išspręsti socialinė reklama, tik jos poveikis priklauso nuo to, kaip paaugliai suvokia socialinės reklamos esmę. Tyrimu nustatyta, kad tik mažiau nei pusė apklaustų vyresniųjų paauglių supranta, kas yra socialinė reklama. Dauguma šią reklamą tapatina su komercine reklama arba socialiniais tinklalapiais. Tyrimo rezultatai atskleidė, kad daugumos tiriamųjų socialinės reklamos supratimas labiau išreikštas kognityvinio žinojimo lygmeniu, bet ši reklama nėra pakankama emocinė paskata elgesiui ir jo keitimui. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Socialinė reklama; Socializacija; Socializacija, vyresnieji paaugliai, socialinė reklama; Vyresnieji paaugliai; Elder teenagers; Social publicity; Socialization; Socialization, Senior teenagers, Social advertising.
ENIn the modern society, there are enough socialization institutions, where aged teenagers may gain all needed abilities and skills, learn to behave properly and adapt to the society’s norms and rules. To socialize successfully in the society there might help social publicity, which encourages to change intolerant way of behavior or just teaches how to behave correctly. This publicity is oriented towards proper society part – teenagers are not exception. People of this age group face with a big number of problems which social publicity can help them solve, but its influence depends on the teenagers’ awareness of the social publicity essence. During the research there emerged that less than a half of the interviewed elder teenagers understand what a social publicity is. Most of them such publicity identify with commercial and social websites. The most interviewed people have social publicity awareness in the level of the cognitive knowledge, but this publicity is not emotional stimulus for behavior and its change. [From the publication]