Kaip renkasi Lietuvos rinkėjai? : idėjos, interesai ir įvaizdžiai politikoje

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knyga / Book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Kaip renkasi Lietuvos rinkėjai?: idėjos, interesai ir įvaizdžiai politikoje
Editors:
Ramonaitė, Ainė, redagavimas [edt]
Publication Data:
Vilnius : Vilniaus universiteto leidykla, 2014.
Pages:
305 p
Contents:
Pratarmė — Įvadas — Politinio pasirinkimo logika ir struktūra — Iš ko renkasi rinkėjai? Lietuvos partinės konkurencijos struktūra — Kaip žmonės renkasi, už ką balsuoti? Pasirinkimo logika ir partinė tapatybė — Kas Lietuvoje (ne)balsuoja? Dalyvavimo rinkimuose veiksniai — Kas lemia pasirinkimą? — Socialinės klasės, sovietmečio vertinimas ir naujoji rinkėjų karta — Partinė tapatybė ir socialinė aplinka — Vertybės ir įsitikinimų struktūros — Homo economicus Lietuvoje? Ekonominis balsavimas — Problemos, jų nuosavybė ir balsavimas: ar egzistuoja probleminis balsavimas Lietuvoje? — Simpatijų politiniams lyderiams galvosūkis: ar svarbios asmeninės politikų savybės? — Įvaizdžiai, reklama ir medijos. Rinkimų kampanijos ir žiniasklaidos poveikis — (Po)moderni rinkimų kampanija Lietuvoje? — Rinkimų kampanijos įtakos beieškant — Žiniasklaidos tikrovė ir tendencingumas: kaip atrodo politinės partijos ir lyderiai? — Ar Lietuvos rinkėjas prognozuojamas? — Literatūra — Priedas. Knygoje naudotų tyrimų aprašymas.
Summary / Abstract:

LTŠi knyga yra pirmas veikalas, nuosekliai ir išsamiai analizuojantis Lietuvos žmonių rinkiminį elgesį per pirmąjį nepriklausomos Lietuvos dvidešimtmetį. Jos tikslas – paaiškinti, kaip balsuoja Lietuvos rinkėjai, kas nulemia jų sprendimą, ką rinkti. Knygoje remiamasi gausiais 2012 m. atliktos Lietuvos nacionalinės rinkiminės studijos duomenimis bei ankstesnių metų rinkiminių apklausų rezultatais. Knyga skirta ne tik mokslininkams ir studentams, bet ir politikams, žurnalistams ir plačiajai visuomenei, besidominčiai Lietuvos politiniais procesais. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Rinkėjai; Pasirinkimas; Partinė tapatybė; Ekonominis balsavimas; Vertybės; Partinė konkurencija; Rinkimų kampanija; Žiniasklaida; Voters; Choice; Party identity; Economic voting; Values; Party competition; Electoral campaign; Mass media.

ISBN:
9786094593703
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/60122
Updated:
2021-01-27 14:46:15
Metrics:
Views: 338
Export: