LTŠaltiniu pasirinkusi keletą visuomeninės–politinės minties darbų bei proginės literatūros kūrinių, remdamasi Vakarų Europos tyrinėtojų darbais, autorė apžvelgia vaikų auklėjimą LDK XVI–XVII a. Akcentuojama vaiko socializacija kaip būdas įvesdinti vaiką į visuomenę ir išmokyti jį atlikti skirtą socialinį vaidmenį. Autorė teigia, jog aptariamu laikotarpiu visuomenė buvo suformavusi du lavinimo modelius – berniukams ir mergaitėms, o tėvų ir visuomenės požiūris į vaikus pasižymėjo griežtumu. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Lavinimas; Auklėjimas; Socializacija; Socialiniai vaidmenys; Childin the society of the Grand Duchy of Lithuania; Development; Education.
ENThe selected sources are of several socio-political thoughts and occasional literature based on Western European research works. The author reviews the education/upbringing of children in the 16th-17th centuries of the LDK (Grand Duchy of Lithuania), accenting the socialisation of children as a way of introducing the child into society and teach him how to fulfil different social roles. The author believes that 2 models of development were formed in the social period discussed – one for boys and one for girls, and the viewpoint of parents and society of the child was remarkably austere.