LTStraipsnyje aptariama socialistinio modernizmo architektūra, kuri pastaruoju metu vertinama ne tik kaip sovietinės kultūros palikimas, bet ir kaip Rytų ir Vakarų santykių šaltojo karo metu rezultatas. Naujų tyrimų kontekste sovietinių Baltijos respublikų (Estijos, Latvijos ir Lietuvos) architektūra vertinama kaip išskirtinis reiškinys, turintis nemažai ryšių su Vakarų kultūriniais modeliais. Baltijos pokario modernizmas (1956–1968) rėmėsi Šiaurės šalių regionalizmo koncepcija, kuri tapo sektinu pavyzdžiu Lietuvos architektams. Siekdami priklausyti tarptautinei modernizmo architektūros bendruomenei, Lietuvos architektai kūrė savitą nacionalinę idiomą. Suomijos modernizmo architektūra atliko ypatingą vaidmenį šiame modernizacijos procese, nes architektai turėjo galimybę ją tiesiogiai pažinti. Straipsnyje aptariamos Suomijos modernizmo įtakos Lietuvos sovietmečio architektūrai. Gyvenamųjų rajonų planavimo istorija rodo, kad Lietuvos architektai ir urbanistai įgyvendino modernistinius užmojus, kuriuos partijos vadovai vertino kaip pozityvius pasiekimus. Masinio apgyvendinimo procesuose buvo taikomi šiaurietiški metodai. Architektai lankėsi gyvenamuosiuose rajonuose Švedijoje, Norvegijoje, Danijoje ir Suomijoje. Siekis sukurti šiuolaikinę architektūrą tapo svarbia užduotimi. Šiaurės šalių regionizmas tapo pavyzdžiu, nes jis derino modernistinį dizainą su regionų tradicijomis. Vilniaus Lazdynų gyvenamasis rajonas, suprojektuotas architekto Česlovo Mazūro pagal Suomijos pavyzdį, atspindi Šiaurės šalių priemiesčių įtaką sovietinei Lietuvos architektūrai.Reikšminiai žodžiai: Gyvenamieji namai; Kompozitorių sąjungos namai; Lazdynų mikrorajonas; Lazdynų mikrorajonas Vilniuje; Lietuvos architektai; Masinės statybos metodai; Pokarinis modernizmas; Socialistinis modernizmas; Sovietinė architektūra; Stambiaplokštė statyba; Suomių moderni architektūra; Urbanistika; Vytautas Brėdikis; Vytautas Edmundas Čekanauskas; Česlovas Mazūras; Šiaurės šalių įtaka; Concert hall of the Union of Composers; Finnish modern architecture; Housing; Lazdynų district; Lithuanian architects; Mass housing methods; Microrayon Lazdynai; Nordic Influence; Panel construction; Post-war Modernism; Socialist Modernism; Soviet architecture; Urban planing; Vytautas Brėdikis; Vytautas Edmundas Čekanauskas; Česlovas Mazūras.