LTLietuvos ekonomikos mokslo atgimimas ir suklestėjimas įmanomas tik mūsų šalies ekonomistams gerai susipažinus su šių dienų pasauliniais metodologiniais tyrinėjimais mokslinio pažinimo srityje. Straipsnyje bandoma apibūdinti ir kritiškai įvertinti XX a. pabaigos pagrindines ekonomikos mokslo metodologines nuostatas. Konstatuojama, kad visuomenės mokslinio mentaliteto ugdymas reikalauja plėtoti sugebėjimą žvelgti į egzistuojančias ir besiformuojančias ekonomines teorijas epistemologiniu požiūriu. Nustatyta, kad vienpusiškas tam tikros metodologinės mokyklos vyravimas neleidžia susikurti ekonominių teorijų įvairovei, susiformuoti naujoms originalioms tyrimų kryptims ir mokykloms. Teigiama, kad ekonominių tyrimų metodikos negali aklai kopijuoti kitų mokslų pažinimo schemas ir procedūras. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Ekonomikos metodologija; Methodology of economics; Theory of economics.
ENRevival and prosperity of Lithuanian economics is possible provided our national economists are well aware of current global methodological research in the area of scientific cognition. The article attempts at describing and critically assessing the key methodological concepts of economics of the end of 20th century. It arrives at a conclusion that scientific awareness raising of general public calls for developing an ability to view the existing economic theories and those still in the making from an epistemological perspective. It was determined that one-sided prevalence of a certain methodological school precludes the emergence of the variety of economic theories, formulation of new original trends and schools of research. The article concludes that economic research theories may not blindly copy schemes and procedures of cognitions from other branches of science.