LTLietuvos psichologai ištyrė 506 mokinius naudodami Skaičiavimo užduotis iš Woodcock-Johnson Pasiekimų testo, Bender Geštalt vizualinį - motorinį testą, Torrance kūrybinio mąstymo testo užduotį, Žmogaus piešinio ir Nebaigtų sakinių metodikas. Lietuvos mokinių Skaičiavimo užduoties vidurkiai buvo aukštesni nei amerikiečių besimokančių atitinkamoje klasėje, tačiau to negalima pasakyti lyginant vaikus pagal amžių. Lietuvos vaikai pradeda lankyti mokyklą vyresnio amžiaus nei amerikiečiai. Lyginime remiantis klasės normomis užtikrinama vienoda mokymosi trukmė. Tam tikrų uždavinių (pvz. trupmeninių) mokymas šalių programose išdėstytas kitokia seka, todėl jų sunkumas turėtų būti vertinamas skirtingai. Lietuvos vaikų Bender Gestalt testo atlikimo vidurkiai atitiko amerikiečių normas ir jie šią užduotį atliko labai organizuotai, tvarkingai išdėstydami figūras lapo viršuje, taupant popierių. Atlikdami Kūrybiškumo užduotį vaikai į apskritimus piešė uogas, grybus, riešutus ir gėles, tuo atspindėdami savo ryšį su gamta. Apskritimai taip pat buvo paversti ananasais, apelsinais, kiviais, Mersedeso, Folksvageno, Audi ženklais, lietuviškomis bei rusiškomis monetomis. Kultūra atsispindėjo ir kituose piešiniuose, kur vaikai buvo pavaizduoti gėlėtais rūbais, renkantys gėles ar nešantys jas dovanoti. Laisvame krašte radosi svajonės apie keliones į Disneilendą ir Afriką. Kaimo, meilės močiutei, baimės vilkams, vagims, mafijai temos ir noras tapti policininkais vyravo užbaigiant sakinius. Kaip ir išreikštas pasipiktinimas tais, kurie rūko, geria, muša, meluoja, ir vagia. [Iš leidinio]
EN506 children were tested by Lithuanian psychologists with Mathematics Calculation of the Woodcock-Johnson Tests of Achievement, the Bender Visual-Motor Gestalt Test, a task from the Torrance Tests of Creative Thinking, a Human Figure Drawing, and Incomplete Sentences*. Lithuanian students scored above the American mean in mathematics using grade norms, not age norms. They began school a year older than Americans. Grade norms ensured that both were exposed to equal amounts of schooling. Some skills (e.g. fractions) are not taught in the same sequence, so difficulty is perceived differently in the two countries. No difference from the American mean was found on the Bender, but Lithuanian children organized the designs and put them on the top third of the page, saving paper. Children made berries, mushrooms, nuts, and flowers from circles on the creativity test, reflecting Lithuania’s bond with nature Also circles turned into pineapples, citrus, kiwis, Mercedes, Volkswagen, Audi symbols, and Lithuanian and Russian coins. Cultural symbols appeared in drawings of children in flowered apparel, picking flowers, carrying them. A free country led to travel dreams (Disneyland, Africa). The farm, affection for grandmothers, fear of wolves, robbers, the mafia and a desire to be policemen were themes in unfinished sentences, as well as a dislike for people who smoke, drink, hit others, lie, and rob. *The 1994 study was supported by a grant from the International Research and Exchanges Board, funded by the United States Department of State (Title VIII) and the National Endowment for the Humanities, who are not responsible for the views expressed. [From the publication]