LTTyrinėjimuose, skirtuose Maironiui, galima aptikti teiginį, kad jis buvęs romantikas. Ši klasifikacija leidžia daryti prielaidą, kad Maironis iš tikro įkūnija ir tęsia lietuviško romantizmo tradiciją. Kessleris neigia šią prielaidą aptardamas literatūrinių periodų pokyčio modelius. Remdamasis Bourdieu teorijomis, Kessleris kuria naują tranzityvumo modelį, susiejantį kelis lingvistinės teorijos dėmenis. Maironio Pavasario balsai tiriami žvelgiant iš naujo požiūrio taško. Atsižvelgiant į tai, kad literatūrinio laikotarpio kokybinį pokytį galima suvokti kaip transformacijos aktą, kuriuo literatūros istorijos laikotarpių bruožai gali būti paversti meninio kodo dalimis, Maironiui, atrodytų, neturėjo būti kliūčių savo nuožiūra pasirenkant bet kurį meninio kodo dėmenį. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: "Pavasario balsai"; Bordieu; Bourdieu; Literatūrinių periodų kaitos modeliai; Literatūros istorijos pažangos modeliai; Maironio poetika; Maironis; Pavasario balsai; Romantizmas; "Pavasario balsai"; Bordieu; Bourdieu; Maironis; Models of change of literary periods; Models of literary progress; Pavasario balsai; Poetics of Maironis; Romanticism; Romantiscism.
ENWhen perusing the secondary literature, which has been published about Maironis, you can find the view that Maironis is a Romanticist. This classification implies the view that Maironis indeed personifies and continues Lithuanian Romanticism. Kessler denies this view by discussing about models of change of literary periods. Starting with Bourdieu, Kessler develops a new model of transition containing several - elements of linguistic theory. Then, Maironis' lyrics of Pavasario balsai are examined by the new point of view. Since the qualitative change of what has once been a former literary period consists in the act of transforming the characteristics of former literary periods into parts of an artistic code which has been as complex as contemporary, Maironis was free to choose every element of this new artistic code at his own discretion. [From the publication]