Būsimųjų specialiųjų pedagogų kompetencijų įsivertinimas personalizuoto mokymosi paradigmos požiūriu

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
  • Lietuvių kalba / Lithuanian
  • Anglų kalba / English
Title:
Būsimųjų specialiųjų pedagogų kompetencijų įsivertinimas personalizuoto mokymosi paradigmos požiūriu
Alternative Title:
Self-evaluation of prospective special educators’ competencies from the standpoint of personalised learning paradigm
In the Journal:
Specialusis ugdymas [Special Education]. 2016, Nr. 1 (34), p. 189-208, 209-230
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje analizuojama, kaip būsimųjų specialiųjų pedagogų įgyjamų kompetencijų įsivertinimas padeda jiems atpažinti savo poreikius ir studijų lūkesčius personalizuoto mokymosi požiūriu, o dėstytojams atveria kelius pradėti dialogą su studentais, padeda geriau pažinti besimokančiuosius ir, atsižvelgiant į jų profesinius interesus, tobulinti studijų kokybę. Tyrimu buvo siekta atskleisti teorines personalizuoto mokymosi ir studentų aktyvaus dalyvavimo studijų procese sąsajas, nustatyti, kaip būsimieji specialieji pedagogai įsivertina įgyjamas kompetencijas ir atskleidžia savo mokymosi interesus, interpretuoti būsimųjų specialiųjų pedagogų kompetencijų įsivertinimo rezultatus remiantis teoriniu personalizuoto mokymosi metodologiniu modeliu. Siekiant tyrimo tikslo, taikyta mišri metodologija: derinami kiekybiniai ir kokybiniai tyrimo ir duomenų apdorojimo metodai. Tyrime dalyvavo 78 specialiosios pedagogikos studijų I pakopos I–IV kursų studentai. Tyrimas parodė, kad asmeninės ir socialinės kompetencijos yra integrali profesinių kompetencijų dalis, todėl, studentų nuomone, šioms kompetencijoms turi būti skiriama itin daug dėmesio rengiant būsimuosius specialiuosius pedagogus. Būsimieji specialieji pedagogai akcentuoja studijų įtaką jų vertybių kaitai ir brandai, savęs pažinimui, asmeniniams pokyčiams. Mažiau išreikštos personalizuoto mokymosi charakteristikos – savaiminio mokymosi, patirtinių gebėjimų realizavimo, kryptingumo. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Būsimieji specialieji pedagogai; Kompetencijų įsivertinimas; Personalizuotas mokymasis; Future special educators; Personalised learning; Personalized learning; Prospective special educators; Self-assessment of competencies; Self-evaluation of competencies.

ENThe article analyses how self-evaluation of prospective special educators’ acquired competencies helps them to identify their needs and study expectations from the standpoint of personalised learning and opens up ways for teachers to start a dialogue with students, better understand learners and, considering their professional interests, improve study quality. The study was aimed to disclose theoretical links between personalised learning and students’ active participation in the study process, to determine how future special educators self-evaluate acquired competencies and disclose their learning interests, interpret self-evaluation results of prospective special educators’ competencies, based on the theoretical methodological model of personalised learning. Seeking the research aim, mixed methodology was employed: quantitative and qualitative research and data processing methods were combined. The study was attended by 78 I-IV year students of the first study cycle of special education. The study demonstrated that personal and social competencies were an integral part of professional competencies; therefore, in students’ opinion, these competencies should be given particularly much attention educating future special educators. Prospective special educators emphasise the influence of studies on changes in and maturity of their values, self-awareness, personal changes. Less expressed characteristics of personalised learning are self-directed learning, implementation of experiential abilities and purposefulness. [From the publication]

DOI:
10.21277/se.v1i34.249
ISSN:
1392-5369; 2424-3299
Related Publications:
Emocinio imitavimo metodas muzikos mokykloje: kūrinio interpretacijos aspektas mokinio muzikinės kultūros ugdymo kontekste / Lolita Jolanta Piličiauskaitė, Giedrė Gabnytė. Vilnius : Leidyba tau, 2022. 264 p.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/59620
Updated:
2018-12-17 14:06:54
Metrics:
Views: 52    Downloads: 18
Export: