Paauglių patiriamas stresas demografinių kintamųjų analizės kontekste

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
  • Lietuvių kalba / Lithuanian
  • Anglų kalba / English
Title:
Paauglių patiriamas stresas demografinių kintamųjų analizės kontekste
Alternative Title:
Stress experienced by adolescents in the context of the analysis of demographic variables
In the Journal:
Specialusis ugdymas [Special Education]. 2016, Nr. 1 (34), p. 93-105, 107-119
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje analizuojamas paauglių patiriamas stresas socialinių ir demografinių kintamųjų kontekste. Tyrimo duomenys leido nustatyti stresines situacijas ir identifikuoti negatyvias emocijas, kurias išgyvena paaugliai, priklausomai nuo jų lyties, amžiaus. Respondentų duomenys buvo analizuojami aprašomosios ir matematinės statistikos metodais. Nustatyta, kad paaugliai patenka į stresines situacijas ir išgyvena negatyvias emocijas. Dažniausiai į tokias situacijas patenka vyresnio amžiaus paauglės. Gyvenamoji vieta mažai reikšminga stresiniams paauglių išgyvenimams, o mokyklos socialinė aplinka laikytina dideliu stresogeniniu veiksniu. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Negatyvios emocijos; Paaugliai; Paaugliai, stresinės situacijos, stresas, negatyvios emocijos; Stresas; Stresinės situacijos; Adolescents; Negative emotions; Stress; Stressful situations; Teenagers, stress situations, stress, negative emotions.

ENThe article deals with the peculiarities of stress experienced by adolescents in the context of the analysis of social, demographic variables. Research data enabled to identify stressful situations and negative emotions which are experienced by adolescents depending on their gender, age. Respondents’ data was analysed using descriptive and mathematical statistics methods. It was revealed that adolescents found themselves in stressful situations and experienced negative emotions. Senior age female adolescents find themselves in such situations most often, the place of residence is little significant to adolescents’ stressful experiences, while social environment of the school is to be considered a strong stressogenic factor. [From the publication]

DOI:
10.21277/se.v1i34.250
ISSN:
1392-5369; 2424-3299
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/59618
Updated:
2021-03-09 16:41:38
Metrics:
Views: 64    Downloads: 14
Export: