Ugdymo specialistų profesinėje veikloje patiriamų stresinių situacijų ypatybės

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
  • Lietuvių kalba / Lithuanian
  • Anglų kalba / English
Title:
Ugdymo specialistų profesinėje veikloje patiriamų stresinių situacijų ypatybės
Alternative Title:
Specificity of education specialists’ stressful situations in professional activities
In the Journal:
Specialusis ugdymas [Special Education]. 2015, Nr. 2 (33), p. 175-188, 189-202
Subject Category:
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje analizuojami ugdymo specialistų stresinių situacijų, patiriamų profesinėje veikloje, ypatumai. Tyrimo duomenys leido nustatyti stresines situacijas ir identifikuoti negatyvias emocijas, kurias išgyvena ugdymo specialistai, priklausomai nuo jų lyties, amžiaus, profesinės kvalifikacijos. Respondentų duomenys buvo analizuojami aprašomosios ir matematinės statistikos metodais. Nustatyta, kad socialiniai pedagogai dažniau nei mokytojai, specialieji pedagogai ar logopedai patenka į stresines situacijas ir išgyvena negatyvias emocijas. Dažniausiai tokiose situacijose atsiduria santykinai jauni ugdymo specialistai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Negatyvios emocijos; Neigiamos emocijos; Stresas; Stresinės situacijos; Ugdymo specialistai; Ugdymo specialistai, stresinės situacijos, stresas, negatyvios emocijos; Education specialists; Educators, stress situations, stress, negative emotions; Negative emotions; Stress; Stressful situations.

ENThe article deals with education specialists’ stressful situations in their professional activities. Research data enabled to identify stressful situations and negative emotions, experienced by education specialists, depending on their gender, professional qualifications and age. Respondents’ data were analyzed by employing the methods of descriptive and mathematical statistics. It was found that social educators more often than teachers, special educators and speech therapists encounter stressful situations and experience negative emotions. Most often relatively young education specialists find themselves in such situations. [From the publication]

ISSN:
1392-5369; 2424-3299
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/59616
Updated:
2021-03-09 16:22:24
Metrics:
Views: 89    Downloads: 23
Export: