Specifics of musical genre and melody in it

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Specifics of musical genre and melody in it
Alternative Title:
Muzikos žanro specifika ir melodijos vaidmuo
In the Journal:
Muzikos komponavimo principai [Principles of music composing]. 2015, T. 15, p. 124-128. Melodijos fenomenas
Summary / Abstract:

LTKalbėdami apie melodijos fenomeną muzikoje, nukrypstame j šiais laikais aktualią žanro temą. Nuo žanro priklauso jo įtakos zonoje esančių melodijų pobūdis. Šiuos žodžius patvirtina straipsnio objektas - du skirtingų žanrų kompozitoriaus Broniaus Kutavičiaus kūriniai, pagrįsti ta pačia istorija apie kovingąją prancūzų didvyrę Žaną d’Ark. Vienu atveju kalbame apie minėto kompozitoriaus parašytą muziką nebyliajam danų režisieriaus Carlo Theodoro Dreyerio filmui Žanos d’Ark aistra ir Kutavičiaus sukurtą muzikos kompoziciją Epitafija Orleano Mergelei. Kino filmui Žanos d’Ark aistra sukurta muzika yra antrinis darinys, nes ši muzika yra priklausoma nuo kino filmo, kuriam ji buvo parašyta. Muzika seka paskui vaizdą ekrane ir jį palaiko, nes begarsiame kino filme panaudota melodija yra vienas iš garsinio vaizdo fono elementų. Čia funkcionuojančiai melodijai būdingi garsų pasikartojimai arba jų tęsimas, vienodoka dinamika ir pan. Svarbiausiu jos bruožu laikomas tarnavimas vaizdui. Epitafija Orleano Mergelei kompozitoriaus vadinama grynąja muzika, t. y. charakteringa akademinės muzikos kompozicija, kurios melodija yra viena iš svarbiausių jos funkcionavimo priemonių. Šį kūrinį galima traktuoti kaip savarankišką instrumentinę pjesę simfoniniam orkestrui. Šioje kompozicijoje jos melodijos atlieka daug funkcijų: skiriamąją, plėtotės, formos konstravimo. Pagal šiuos bruožus buvo sudaryta vienadalė Epitafijos Orleano Mergelei formos struktūra. Opoziciniais laikytini objektai - muzika kino filmui Žanos d’Ark aistra ir Epitafija Orleano Mergelei— straipsnyje nagrinėjami taikant A. J. Greimo semiotinį kvadratą (canėse'miotique). [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: A.J. Greimo semiotinis kvadratas; B. Kutavičius; B.Kutavičius; C.T.Dreyer; Kūrinys; Melodija; Melodijos funkcijos; Muzika nebyliajam filmui; Nebylaus filmo Žanos dArk aistra įgarsinimas; Orkestrinė pjesė Epitafija Orleano Mergelei; B. Kutavičius; B.Kutavičius; C.T.Dreyer; Composition; Functions of melody; Melody; Orchestral composition „Epitaph to the Maid of Orleans“; Semiotic square of A. J. Greimas; Silent film The Passion of Joan of Arc sound; Silent film sound.

ENThe object of the article is melody about the specifics of which we decide invoking different music genres. The goal of the study is to pay attention to the dependence of melody character on the genre. In this case, one speaks about the music of modem Lithuanian composer, Bronius Kutavičius (2009) that was used for the composition of a silent film of the Danish film director, Dreyer, called The Passion of Joan of Arc (1928) and, in other case, one has in mind the melody system, which is used in Kutavičius’ independent work the Epitaph to the Maid of Orleans (2014). In this case, the study content shows a direct dependence of the melody on the genre, distinguished according to the dependence and nature of the performance (e.g., when the melody is applied to the composition of a silent film and performing of an independent music work). The most significant result of the aforementioned comparison should be considered the issue of independence: music, written for a film, is dependent on the film itself (here music here is secondary). In a music work, melody is its exceptional and the most significant element. [From the publication]

ISSN:
2351-5155
Related Publications:
City attractiveness for investment: characteristics and underlying factors / Vytautas Snieska, Ineta Zykiene. Procedia - social and behavioral sciences. 2015, 213, p. 48-54.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/59368
Updated:
2020-03-30 17:15:39
Metrics:
Views: 19
Export: