LTŪkio diversifikacijos sprendimo priėmimo modeliavimas yra aktuali mokslinė problema, nes ūkio diversifikacijos sprendimo realizavimo tyrimai nėra dažni. Straipsnio tikslas – pateikti pagrindinius ūkio diversifikacijos sprendimo priėmimo etapus. Teoriniam ūkio diversifikacijos sprendimo priėmimo modeliui patikrinti naudota ekspertų apklausa. Buvo apklausta 14 ekspertų. Nustatyta, kad ūkio diversifikacijos tikslų susiejimas su identifikuotų galimybių išorinėje aplinkoje ar ūkininko ūkyje išnaudojimu, sukuria ūkio vystymo prielaidas. Identifikuoti nauji ūkio diversifikacijos sprendimo alternatyvų formulavimo būdai. Patvirtiti šie ūkio diversifikacijos sprendimo alternatyvų vertinimo kriterijai: sprendimo išorinės įgyvendinamumo galimybės, vidinės įgyvendinamumo galimybės, sinerginiai ryšiai, rizikingumas. Mokymasis turėtų tapti permanentiniu procesu, jis aktualus visuose ūkio diversifikacijos sprendimo priėmimo etapuose. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Sprendimo modeliavimas; Šališkas ūkininko sprendimas; Ūkininkas; Ūkio diversifikacijos sprendimas; Decision modeling; Farm diversification decision; Farmer; Partial farmer's solution; Partial farmers solution.
ENThat the farmer's decision to diversify the farm will achieve its objectives, it must be properly designed. Modeling of farm diversification decision–making is a scientific problem, because tests of the farm diversification decision realization are not common in the scientific literature. It is achieved article aim – identified the main farm’s diversification decision–making stages. The expert survey was used to check the theoretical diversification farmer’s decision–making model. 14 experts were interviewed. The study found that the farm diversification objectives connection with identified opportunities in external environment or with farm exploitation creates preconditions for farm development. Expert interviews helped identify new formulation methods of farm diversification solution alternatives. The farm diversification decision alternatives are important to assess according to following criteria: decision outside feasibility, internal feasibility, synergies, riskiness. Learning should become a permanent process. [From the publication]