LTSusikūrusiai jaunai Lietuvos valstybei buvo svarbu likviduoti ūkinį, ekonominį bei kultūrinį šalies atsilikimą, sėkmingai integruotis į Europinę šalių šeimą. Stiprus įvairių sričių specialistų trūkumas ir savojo universiteto nebuvimas lėmė, jog 1919 m. buvo pradėta vykdyti nacionalinių stipendijų mokslams užsienyje politika. Net susikūrus Lietuvos aukštosioms mokykloms, valstybės stipendininkų užsienyje projektas tęsėsi visą nepriklausomybės laikmetį ir tapo reikšmingu įvykiu. Darbe analizuojamas lietuvių, studijavusių Prancūzijoje, atvejis. Tyrimas išryškina stipendijų politikos pradžios momentą – studentų entuziazmą mokslams. Įvardijamos žinomos lietuvių – valstybės stipendininkų Prancūzijoje – pavardės; iliustruojami studijų epizodai: laisvalaikis, ryšys su namais, finansiniai iššūkiai; apžvelgiamas postudijinis laikas: įsipareigojimų už suteiktą valstybinę paramą vykdymas. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Lietuviai Prancūzijoje; Prancūzija (France); Valstybės stipendininkas; France; Lithuanians in France; National Scholar.
ENThe elimination of economic and cultural retardation and the successful integration into the family of European countries were essential for the young Lithuanian state. A great lack of specialists in various areas and the absence of a university caused the beginning of national scholarships for studies abroad in 1919. Scholarships for studies abroad were provided during the whole Independence period. National scholars played an important role in the process of state building: they were the “source of knowledge” and the active element of society. France was considered to be the centre of high culture. The popularity of the French culture was growing and reached its peak in the 1930s. The influence of the French culture was especially felt in Kaunas, the temporary capital of Lithuania. French universities and academies attracted a number of Lithuanian students. The aim of the present article is to discuss the life of Lithuanian students in France from a historical perspective, to reveal the challenges that they faced, and to highlight the relation of students with their homeland during the years of studies and later. [From the publication]