LTŠvietimo ir verslo organizacijose integruojant technologijomis grįsto mokymosi priemones, svarbu yra identifikuoti tuos pažinimo (epistemologinės) struktūros skirtumus, kurie yra sąlygoti skirtingo amžiaus besimokančių asmenų interaktyvaus ir kokybiško pažinimo aplinkybių. Pastarosioms identifikuoti buvo atliktas tyrimas, kurio tikslas – nustatyti švietimo ir verslo organizacijose technologijomis grįsto ugdymo turinio, kuris įgyvendinamas pedagoginės ir andragoginės sąveikos metu, ypatumus. Tyrimai byloja, kad švietimo ir verslo organizacijose besimokančių asmenų interaktyvaus ir kokybiško technologijomis grįsto pažinimo skirtumus lemia skirtingos pažinimo formos. Švietimo organizacijose interaktyvų technologijomis grįstą ugdymo turinį užtikrina jo įasmeninimo veiksniai bei pažinimo organizavimas kognityvinės, emocinės, jutiminės ir praktinės pažinimo formų lygmeniu. Verslo organizacijose vyrauja kognityvinė pažinimo forma, kurios metu suaugusieji dažniausiai renkasi refleksyviojo – patirtinio mokymosi elementus. Suaugusiųjų technologijomis grįstas ugdymo turinys gali būti neįasmenintas. Tyrimas finansuojamas Europos socialinio fondo lėšomis pagal visuotinės dotacijos priemonę (projektas – VP-1.3.1-ŠMM-07-K-03-045). [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Andragogika; Epistemologija; Pedagogika; Suaugusiųjų mokymas; Sąveika; Technologijomis grįstas mokymas; Technologijomis grįstas ugdymo turinys; Adult education; Andragogy; Epistemology; Interaction; Pedagogy; Technology -based curriculum; Technology- based learning; Technology-based curriculum; Technology-based learning.
ENIntegrating technology-based learning tools into business and educational institutions, it is important to identify epistemological differences that are preconditioned by the circumstances of interactive and high-quality cognition. The research was carried out aiming to reveal the aspects between the pedagogical and andragogical interaction applying technology-based learning tools in business and educational institutions. Studies have shown that in business organizations and educational institutions differences in curriculum cognition are due to the interactive, high-quality, technology- based forms of studies. Personalization elements and enhancement of cognitive knowledge warrant an interactive technology-based curriculum in educational institutions at cognitive, emotional, sensual and practical perception levels. Business organizations give priority to cognitive form of perception that is often realized by adults applying the elements of reflective and experiential learning. Technology-based curriculum for adult education can be impersonalized. [From the publication]