Workplace learning in informal contexts : transnational comparison of teacher professional growth in Lithuania and the United States

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Workplace learning in informal contexts: transnational comparison of teacher professional growth in Lithuania and the United States
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje nagrinėjamas mokytojų mokymasis darbo vietoje neoficialiuose kontekstuose, lyginant mokytojų profesinį augimą tarptautiniu mastu – Lietuvoje ir Jungtinėse Amerikos Valstijose. Sujungiant kontekstines visuomenių ir kultūrų žinias su mokytojų rengimo srities analitinėmis koncepcijomis ir diskursų analizės įrankiais, nagrinėjama, kaip nacionalinės švietimo kultūros sukuria mokytojo neformalaus mokymosi darbo vietoje kontekstą. Šis straipsnis yra didelio tyrimo, apimančio profesinį mokymąsi asmeniniu, instituciniu ir nacionaliniu lygmeniu, dalis. Straipsnyje analizuojamos profesinio tobulėjimo ir vystymosi galimybės kaip nacionalinių kultūrinių kontekstų dalis. Tyrime laikomasi sinchroninio požiūrio. Lietuvoje veikiančių valstybinių mokytojų rengimo įstaigų, nevyriausybinių organizacijų, siūlančių alternatyvų mokytojų profesinį tobulėjimą ir mokytojų santykiai yra artimesni, siekiant aukštesnio profesionalumo, reaguojant į sparčius socialinius pokyčius ir vykstančią švietimo reformą. Jungtinėse Amerikos Valstijose tokie santykiai yra trumpalaikiai. Atrodo, kad jie yra nustatomi pagal minimalius vietinius reikalavimus, ir daugiausia jie lieka mokytojams apibrėžti. Be to, Jungtinių Valstijų veiksmingo mokytojų profesinio tobulėjimo galimybių kokybė skiriasi atskirose valstijose ir rajonuose. Akcentuotina, kad keliami nauji iššūkiai mokytojų rengėjams, švietimo tyrėjams ir lyderiams. Reikia pertvarkyti mokytojų profesinę plėtrą, kuri apimtų mokytojų neformalų profesinį augimą bendradarbiaujant su kolegomis ir refleksinę praktiką.Reikšminiai žodžiai: Informaliuose kontekstuose; Mokymasis darbo vietoje; Mokytojai; Mokytojų profesinis augimas; Neformalus kontekstas; Informal contexts; Teacher professional growth; Teachers; Workplace learning; Workplace learning.

ENThe article examines the learning of teachers in informal workplace contexts, compares the professional growth of teachers internationally - in Lithuania and the United States. By combining contextual knowledge about societies and cultures with the teacher training analytical concepts and discourses analysis tools, it discusses how education creates a non-formal learning for a teacher in the workplace context. This article is part of a big study about personal, institutional, and national level training. The article analyses the opportunities for professional development as a part of national cultural contexts. The study follows a synchronous approach. The relations between Lithuanian governmental institutions for preparing teachers, non-governmental organizations that offer alternative professional development of teachers and the teachers themselves are closer to reach professionalism while reacting to sudden social changes and the education reform that is happening. Such relations in the US are short term. It appears that they are determined by minimal local requirements and they mostly remain for the determination of teachers. Moreover, the quality of opportunities for effective professional teaching education is different in different states and regions. It is highlighted that there are new challenges for the professors of teaching, education researchers and leaders. There is a need to change the professional development of teachers that would include non-formal professional growth of teachers by communicating with colleagues and reflectional practice.

ISBN:
9789462090750
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/58809
Updated:
2018-03-15 13:26:27
Metrics:
Views: 25
Export: