LTStraipsnyje keliamas tikslas nustatyti akademinės bibliotekos paslaugų aktualumą studentams. Siekiant tikslo suformuluoti du uždaviniai. Pirmasis – mokymosi bendrijos koncepcijos įgyvendinimo lygį akademinėje bibliotekoje įvertinti pagal gebėjimo padėti studentams pasiekti studijų siekinius lygį. Antrasis – nustatyti vyraujantį akademinės bibliotekos paslaugų vartojimo tikslą. Atsakymo į šiuos klausimus ieškota pasitelkiant anketinę apklausą. Tyrimui parinkta VU biblioteka ir visų pakopų VU studentai. Paskaičiuotas bendras klausimyno Cronbacho alfa koeficientas. Atliktas Shapiro–Wilko testas, apskaičiuotas Spearmano koreliacijos koeficientas. Lyginant rezultatus tarp studijų pakopų atliktas Manno–Whitney U testas. Nustatyta, kad VU bibliotekos paslaugos yra sumodeliuotos siekiant įgyvendinti mokymosi bendrijos koncepciją, tačiau VU studentų poreikiai ir bibliotekos paslaugų vertinimas rodo, kad pasiekta pereinamoji būsena nuo informacijos bendrijos koncepcijos prie mokymosi bendrijos koncepcijos arba nuo pasyvaus mokymosi palaikymo prie aktyvaus. Apklausos rezultatų analizės duomenimis, bibliotekos paslaugos yra mažiau aktualios įgyvendinant siekinius, kuriems būtinas grupinis darbas, bendradarbiavimas, neformalus bendravimas. Sykiu vertinant, kurias VU bibliotekos paslaugas respondentai manė esant aktualias siekiant studijų tikslų, paaiškėjo, kad vyrauja paslaugos individualioms užduotims atlikti. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Akademinė biblioteka; Centras; Informacijos bendrija; Mokymosi; Mokymosi bendrija; Mokymosi centras; Vilniaus universiteto biblioteka; Academic library; Information commons; Learning centre; Learning commons; Study centre; Vilnius University Library.
ENThe article aims to evaluate the relevance of academic library services for students to achieve their study goals. In pursuance of this aim two tasks were singled out. The first one was to evaluate level of learning commons implementation in academic library by its capability to help students to achieve their study goals. The second one was to determine the predominant aim of academic library services use. Information user’s survey was used to solve the tasks. Vilnius University Library was chosen as a place of research. Vilnius University students from all study levels were chosen. Cronbach’s alpha was calculated to assess reliability of the survey questionnaire. Shapiro–Wilk was used to test normality. Spearman correlation coefficient was used to determine correlations between different study goals and different services. For comparison of different levels of degree studies, the Mann-Whitney U test was used. It was found out that Vilnius University Library services are modelled aiming to implement conception of learning commons. However needs of Vilnius University students needs and evaluation of library services show that Vilnius University Library is in transitive state from implementation of conception of information commons to learning commons or from focus on passive to active learning. Analysis of survey results showed that library services related with group work, collaboration, and non-formal communication were less necessary for seeking students’ goals. On the contrary, services intended for individual work were considered to be the most relevant for achieving their study goals. [From the publication]