LTDidėjant konkurencijai, grūdus superkančios ir logistines (saugojimo, produkto kontrolės) paslaugas ūkininkams teikiančios įmonės, siekdamos patenkinti klientų poreikius ir taip plėtoti ilgalaikius ir pelningus santykius, yra priverstos tobulinti klientų aptarnavimo politiką. Tam reikalinga organizacijos valdymo strategija, kuria remiantis stiprinamos įmonės pozicijos rinkoje, efektyviai tenkinami vartotojų poreikiai bei kryptingai siekiami užsibrėžti tikslai. Tyrimo tikslas – nustatyti grūdus superkančių įmonių naudojamus veiklos metodus bei pateikti šių metodų derinius, rekomenduojamus formuojant įmonių veiklos konkurencingumo didinimo strategijas. Tyrimo metu buvo atlikta ekspertinė apklausa – pusiau struktūrizuotas interviu, apklausiant 6 iš 10 Kėdainių rajone veikiančių grūdų supirkimo įmonių vadovus. Tyrimas atliktas 2012–2013 m. Remiantis atlikta analize, buvo sudaryti veiklos metodų deriniai, rekomenduotini formuojant grūdus superkančių įmonių veiklos konkurencingumo didinimo strategijas. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Didinimo strategijos; Grūdus superkanti įmonė; Klientų aptarnavimas; Konkurencingumas; Konkurencingumo; Konkurencingumo didinimo strategijos; Konkurencingumo stiprinimo metodai; Logistinio aptarnavimo elementai; Strategijos; Cereal purchasing enterprises; Competitiveness; Competitiveness improving strategies; Customer service; Elements of logistic support; Improving strategies; Methods of competitiveness; Methods of competitiveness strengthening; Strategies; Strengthening.
ENCompanies, while trying to establish themselves in the market, endeavour to objectively assess the situation, with a view to reduce the negative external factors on the financial performance and enhancing competitiveness by utilizing the available options. The strategy requires formation of a comprehensive enterprise opportunities and customer needs analysis in order to define activity priorities and service quality level. The aim of research – to determine working methods of companies, which purchasing cereal and providing specific logistics service to farmers, and to present combination of these methods which are recommended while formatting competitiveness-enhancing strategies. In order to gather information about services peculiarities of cereal purchasing and logistics service (storage, product maintenance) providing companies, there were used semi-structured interviews. There were interviewed six of ten cereal purchasing companies’ managers, operating in Kėdainiai district; the study was conducted in November 2011 – February 2012. According to gathered data analysis, there were concluded combinations of operating methods, recommended for companies purchasing grain and providing specific logistics services for farmers, while preparing their competitiveness-enhancing strategies, taking into account the current situation in the company and the expected activities. [From the publication]