LTPagrindinis šio straipsnio tikslas – atskleisti pagrindines Lietuvos valstybės turto valdymo problemas, pokyčius ir pasiekimus per pastaruosius penkerius metus, orientuojantis į nekilnojamojo ir finansinio turto kategorijas. 2010 m. metinėje apžvalgoje Lietuvos Respublikos Vyriausybė pripažino, kad valstybė iki šiol turtą valdė neefektyviai, nes jis negeneravo į biudžetą pakankamo pelno, kuris būtų proporcingas turto dydžiui – tai rodo, kad turtą valdančios institucijos / įmonės iš turto „neišspaudė pakankamai naudos“ (Metinė apžvalga, 2010). Straipsnyje autorė konkretina šalies turto valdymo sistemos problemas ir išdėsto būdus, kaip jos yra šalinamos. Pirmiausia straipsnyje apibrėžiama valstybės turto samprata bei turto valdymo sistema ir jos grandys Lietuvoje. Toliau valstybės turtas yra analizuojamas dviem požiūriais: 1) nekilnojamojo turto valdymo (LRV NT centralizuoto valdymo strategijos dokumentas 2016 m.) ir 2) finansinio turto valdymo (Lietuvos banko oficialiųjų tarptautinių atsargų portfelio valdymo strategija ir investavimo gairės 2016 m.). Išryškinama, kiek jau priartėta prie centralizuoto NT valdymo modelio; kokie uždaviniai jau atlikti; kas nepasiteisino investuojant, ir kokie konkretūs pokyčiai yra vykdomi, įstojus į euro zoną ir susiduriant su naujomis rizikomis. Galiausiai pateikiama pagal Lietuvos banko investicinę strategiją 2016 m. suformuoto optimalaus investicinio portfelio struktūra ir charakteristikos. Toks portfelis galėtų būti tinkama rekomendacija kiekvienam instituciniam investuotojui, valdančiam šalies finansinį turtą. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Centralizuotas turto valdymas; Finansinis turtas; Finansinis turtas, Lietuvos Respublikos Vyriausybė; Investavimas; Lietuvos bankas; Nekilnojamasis turtas; Valstybės turtas; Bank of Lithuania; Centralized asset management; Centralized asset management model; Financial assets; Government of the Republic of Lithuania; Investing; Real assets; State-owned assets.
ENThe main goal of this article is to discuss the main problems, changes and achievements in managing state-owned assets in Lithuania during the period of the last five years. The main focus of the analysis is on real estate and financial assets. In the annual report of 2010, the Lithuanian Government acknowledged that the state could not manage the assets effectively, since it did not generate the sufficient amount of profit proportional to the invested value. Therefore, it shows that the responsible institutions and companies could not “generate enough value” (Annual Report, 2010). In this article, the author specifies the problems in the country’s asset management system, and the ways the government is taking to solve them. At first, the author defines the notion of “state-owned assets”, the asset management system and its parts in Lithuania. Then the assets are analysed from two aspects: 1) the real asset management (the centralized asset management strategy document for the year 2016); 2) the financial asset management (the official international reserves portfolio investment guidelines for the year 2016, by the Bank of Lithuania).The author highlights the steps the government took to achieve the centralized asset management model, which goals were already accomplished, what failed in investing and which specific changes are implemented after the country joined the euro zone and the Bank faced new investment risks. Finally, the author presents an hypothetical optimal investment portfolio, constructed according to the Bank of Lithuania’s strategic investment guidelines for 2016. Such portfolio could serve as a fitting recommendation for any institutional investor, managing the country’s financial assets. [From the publication]