LTSveikatos priežiūros specialistų profesinio vaidmens sudėtingumas, kintantis statusas ir kompetencijų kaita skatina poreiki apmąstyti profesinę patirtį. Tačiau dažniausiai sveikatos priežiūros specialistų profesinis tobulėjimas vyksta rengiant kursus, seminarus, kurių metu naujos žinios įgijamos eksternaliu būdu. O supervizija tai - procesas, skatinantis dalijimąsi asmenine profesine patirtimi ir mokymąsi iš patirties. Lietuvoje supervizijos, kaip proceso, skatinančio profesinės veiklos refleksija, suvokimas yra naujas dalykas, įos svarba sveikatos priežiūros specialistų profesinei veiklai taip pat nėra nagrinėta. Straipsnio tikslas - apibrėžti supervizijos sampratą bei aktualizuoti supervizijos svarba sveikatos priežiūros specialistų profesinei veiklai. Supervizija tai - pagalbos procesas, skirtas praktikuojantiems profesionalams, kurio metu jie gali dalintis klinikine, organizacine, tobulėjimo ir emocine patirtimi su kitais profesionalais saugioje, patikimoje aplinkoje. Šis procesas įgalina plėtoti profesines žinias bei tobulinti įgūdžius, padeda įsisąmoninti įvairias problemų sprendimo galimybes bei savo atsakomybę ir ugdyti profesinės veiklos refleksijos įgūdžius. Analizuojant užsienio autorių mokslinę literatūra išryškėjo, kad sisteminga supervizija naudinga sveikatos priežiūros specialistų profesinei veiklai tuo, jog sumažina patiriamą negatyvų darbinio streso lygį bei jo pasekmes, didina kūrybingumą, pasitikėjimą savimi, pasitenkinimą darbu, empatiją pacientams, plečia darbuotojų profesines žinias, gerina komandinio darbo efektyvumą bei probleminių situacijų sprendimo įgūdžius. Sveikatos priežiūros institucijų administracijos darbuotojams skirta supervizija gerina sveikatos priežiūros paslaugų teikimo kokybę, vadovavimo, strateginio planavimo įgūdžius, didina motyvaciją dirbti. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Dialogas; Supervizija, refleksija, dialogas; Supervizija: refleksija; Supervision, reflection, dialogue.
ENHealth care specialists need professional competence, skills, empathy (attentiveness) and compassion for the sick. The most common way of fostering professional competence among health care specialists is by providing courses and seminars which emphasize the acquisition of external knowledge, while supervision is a process stimulating (encouraging) the participants to share their personal experience and to learn from it. The perception of supervision as a process which promotes reflection of one's professional activities is a new idea in Lithuania. The importance of supervision in the work of health care specialists has not been analysed yet. The aim of this article is to reveal the concept of supervision and to present an overview of the research results by different authors on the significance of supervision for the professional activities of health care specialists. The object of research - the importance of supervision in the professional activities of health care specialists.The method employed - analysis of scientific literature. Presentation of conclusions. Clinical supervision is a support mechanism for practicing professionals within which they can share clinical, organizational, developmental and emotional experiences with another professional in a secure, confidential environment in order to enhance knowledge and skills. This process will lead to an increased awareness of other concepts including accountability and reflective practice. The authors who have been researching the influence of supervision on the work performance of health care specialists have stated that systematic supervision is beneficial because it reduces the negative effect of stress and its consequences, decreases the possibility of burnout syndrome, helps to obtain stress management strategies, increases creativity of health care personnel, their self esteem, job satisfaction, improved interpersonal relationships between patients and caregivers, fosters higher levels of empathy towards the patients, the expansion of knowledge, more effective teamwork and the skills for problem solving. [From the publication]