LTTyrimo tikslas - atskleisti skirtingos lyties 14-16 metų mokinių psichikos sveikatos ypatumus. Buvo tiriami 128 Kauno miesto ir rajono bendrojo lavinimo mokyklų 8-10 klasių mokiniai (respondentų grupę sudarė 14-16 metų merginos (n = 64) ir 14-16 metų vaikinai (n = 64). Psichinė sveikata buvo vertinama pasitelkus Gyvenimo kokybės klausimyną SF-12v2. Nustatyta, kad vaikinų emocinių problemų (vertis yra aukštesnis (46,23 ±21,96) nei merginų (35,94 ± 25,15). Atskleista, kad 14-16 metų vaikinams būdingesnis nemokėjimas išreikšti savo emocinių būsenų, kurios parodo santykį su pačiu savimi ir aplinka, o 14-16 metų merginoms būdingas didesnis energingumas. Pagal skausmo pojūčius ir bendrą psichikos sveikatos įverti statistiškai patikimų skirtumų tarp 14-16 metų vaikinų ir merginų nebuvo nustatyta. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Bendrojo lavinimo mokykla; Emocinės problemos; Energingumas; Mokiniai; Paaugliai; Psichikos sveikata; Skausmo pojūčiai; Emotional problems; High school; Mental health; Pain; Students; Teenages; Vitality.
ENThe objective of the study is to reveal the differences in mental health of students aged 14-16. The sample consisted of 128 14-16 year old girls (n=64) and 14-16 year old boys (n=64) from schools in Kaunas, and its districts. Internationally approved Life Quality Questionnaire (SF-12v2) was chosen for the investigation, it describes the feelings of study objects and their subjective opinion. It was found that the evaluation of emotional problems of boys'is higher (46.23 ±21.96) than girls'(35.94 ± 25.15). What is more, not being able to express their emotional state is more common for 14-16 year old boys that show the relation with oneself and environment, therefore vitality is more common for 14-16 year old girls. According to the sense of pain and overall evaluation of mental health, statistically significant differences 14-16 year old girls and boys were not indicated. [From the publication]