LTStraipsnyje aptariami šie klausimai: profesijos mokytojų profesinė kvalifikacija, nauji iššūkiai profesijos mokytojų rengimui remiantis visą gyvenimą trunkančio mokymosi paradigma, naujas profesinio rengimo mokyklos vaidmuo profesinio rengimo mokytojų rengimo srityje, naujos Lietuvos profesinio rengimo mokytojų rengimo strategijos ir kt. Tyrime dalyvavo visi Lietuvos profesijos pedagogai, dauguma iš jų dirba Švietimo ir mokslo ministerijos sistemose ir darbo rinkos mokymo centruose. Atskleista, kad pedagogo kvalifikacijos įgijimas yra aktualus poreikis profesijos mokytojams Lietuvoje, nes daugiau nei 70 proc. iš jų neturi pedagoginės kvalifikacijos. Kita vertus, Lietuvoje apie 70 proc. profesijos mokytojų turi daugiau nei 10 metų pedagoginę darbo patirtį profesinio mokymo įstaigose, kolegijose ar darbo rinkos mokymo centruose. Pagrindiniai nauji profesinio rengimo ir mokymo iššūkiai yra: metodų, orientuotų „į mokytoją“ keitimas į metodus, orientuotus „į mokinį“; profesinių mokyklų mainai; teorijos ir praktikos ryšys; mokymo programų rengimo pokyčiai (nuo mokymo programų sudarymo atskiroms profesinėms disciplinoms iki mokymo programų integruotų modulių) ir kt. Profesinio rengimo sėkmė priklauso nuo tutoriaus, mentoriaus ir profesijos mokytojo bei mokinių sąveikos kokybės. Profesinių mokyklų atvirumas darbo rinkai, mokymosi metodų tinkamas įgyvendinimas ir glaudus universitetų bei profesinių mokyklų bendradarbiavimas galėtų paskatinti profesinio rengimo mokyklų organizacinę plėtrą ir užtikrinti geresnį profesinio rengimo vaidmenį profesijos mokytojų rengimo srityje.Reikšminiai žodžiai: Kompetencijos; Mokymasis vią gyvenimą; Profesijos mokytojas; Profesinio ugdymo mokytojai, profesinio ugdymo mokyklos, iššūkiai, profesinė pedagoginė kvalifikacija; Švietimas; Competency; Education; Lifelong learning; VET teachers, VET schools, challenges, pedagogues professional qualification; Vocational teacher.
ENThe article discusses the following issues: teachers' professional qualifications, new challenges for the professional teacher training based on a lifelong learning paradigm, a new role of the professional training school professional teachers in the field of training, a new training strategy for Lithuanian teacher training, etc. All Lithuanian professional teachers participated in the study, most of them work in the systems of the Ministry of Education and Science and labour market training centres. It is revealed that the acquisition of teaching qualifications is a current need for trainers in Lithuania, because more than 70% of them have no educational qualifications. On the other hand, about 70 percent of such teachers in Lithuania have more than 10 years of experience in educational establishments, colleges or professional training, labour market training centres. The main new challenges of professional education and training: the change from methods that are oriented to the "teacher" to methods that are oriented to the "pupil"; professional school exchange; the connection between theory and practice; curriculum development changes (from the conclusion of the training programs of the professional training programs of individual subjects to integrated modules), etc. The success of professional training depends on the quality of the interaction between the tutor, the mentor, the teacher of the profession and the pupils. The openness of professional schools to the labour market, the proper implementation of learning methods and close cooperation between universities and professional schools could foster the organizational development of professional education and training schools and ensure a better professional education and training role in professional teacher training.