LTStraipsnyje nagrinėjamas informatikos ir informacinių technologijų konkurso „Bebras“ pastarųjų penkerių metų uždavinių, susijusių su grafais, sprendimas. Nei bendrojo ugdymo mokyklos matematikos programoje, nei dabartiniame informacinių technologijų kurse grafams neskiriama dėmesio, nors realiame gyvenime jų nuolatos prireikia. Grafų uždaviniai sudaro nemažą dalį informatikos konkurso „Bebras“ uždavinių, jie skiriami įvairaus amžiaus mokiniams. Atlikta analizė parodė, kad uždaviniai aprėpia įvairias grafų temas: supažindinama su grafo sąvoka ir vizualizavimu, ieškoma trumpiausio kelio, atliekama paieška į gylį arba į plotį, apdorojamas dvejetainis medis, ieškoma galimų kelių, taikomi srautų, keliaujančio pirklio ir panašūs algoritmai. Mokiniai, nors ir formaliai nesimoko grafų teorijos, mokykloje nesprendžia grafų uždavinių, tačiau dalyvaudami konkurse „Bebras“ tokias užduotis mėgsta spręsti, ypač interaktyvias. Atlikus analizę paaiškėjo, kad konkurso metu daugiausia pateikiama grafų uždavinių, kurie susiję su kelio paieška. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: , grafų uždaviniai; Grafų uždaviniai; Informacinės technologijos; Informatikos mokymas; Informatinis mąstyma; Informatinis mąstymas; Konkursas Bebras; Konkursas „Bebras“; Žaidybinimas; Computational thinking; Gamification; Graph-based tasks; Informatics contest Bebras, information technologies; Informatics education; Informatics teaching; Information technology; The Bebras contest.
ENThe main purpose of this paper is to analyse the solution of graph-based tasks from the 2010–2014 informatics contest "Bebras". The graph theory is not a compulsory subject in the Lithuanian curricula, but it is very interesting in the daily life. A lot of graph-based tasks are in the international informatics contest, and they are appointed for pupils of all ages. The analysis shows that the tasks cover various topics of graph theory: introduction to the graph concept, the shortest path problem, the binary tree, the depth-first search and breadth-first search, the travelling salesman problem and other algorithms. The most popular graph-based tasks are related to the path search. There are a lot of very attractive tasks in the "Bebras" contest, and this can be one of the non-formal ways to present the graph theory to pupils. [From the publication]