LTAtsiradus ir masiškai paplitus naujoms technologijoms, pasikeitė būdai ir formos, kaip jauni žmonės gauna politinę informaciją ir naudojasi kitu politiniu turiniu. Iš pradžių aptariami skirtingi požiūriai į interneto įtaką politinio įsitraukimo pokyčiams, paskui analizuojami jaunimo politinės informacijos gavimo šaltiniai ir jaunų žmonių politinio įsitraukimo formos tradicinių ir naujųjų medijų sąveikos kontekste. Lietuvoje 2014 metais atliktos apklausos rezultatai (n=412, respondentų amžius 18–22 metai) atskleidė pagrindinius šaltinius ir kanalus, iš kurių jauni žmonės gauna politinę informaciją ir naujienas. Tyrimo rezultatai rodo interneto, kaip politinės informacijos kanalo, svarbą jauniems žmonėms, tačiau socialinių medijų ir kitų interaktyvių kanalų naudojimas politiniam įsitraukimui vis dar yra labai menkas, ypač kalbant apie dvikryptę komunikaciją su politikais ar politinėmis partijomis. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Informacinė elgsena; Jaunimas; Medijų naudojimas; Politinis įsitraukimas; Politinės informacijos kanalai; Politinės informacijos šaltiniai; Information behavior; Informational behavior; Media use; Political engagement; Political information channels; Political information sources; Youth.
ENThe way young people obtain political information and engage with political content has changed since the new media technologies have emerged on a large scale. Starting with a discussion of different roles of online media in the transformation of political engagement, this article analyzes political engagement from the perspectives of political interest and participation in the context of new forms of online interaction. Findings from a national survey in Lithuania (n=412, age 18 to 22) reveal the main sources and channels through which young people receive political information and news. The result of the study shows the importance of the Internet as a political information channel for the young people, however, the use of social media and other online channels for political engagement has been discovered to be low, especially with regard to two-way interactions with politicians or political parties. [From the publication]