LTStraipsnyje nagrinėjama neformaliuoju ir savišvietos būdais įgytų kompetencijų vertinimo ir pripažinimo procedūros patirtis įgyvendinant mokymosi visą gyvenimą strategiją. Apibendrinti šalies ir užsienio tyrimai, įvertintos nacionalinės ir institucinės prielaidos įgyvendinant pasiekimų vertinimo ir kompetencijų pripažinimo procesą. Remiantis kokybinio tyrimo rezultatais išanalizuota mokymosi pasiekimų vertinimo ir kompetencijų pripažinimo procedūros taikymo patirtis Šiaulių universitete, pristatomi procedūroje dalyvavusių asmenų (kandidatų, konsultantų ir ekspertų) apklausos rezultatai, konstatuojami analizuojamos procedūros įgyvendinimo Šiaulių universitete privalumai ir trūkumai, tobulinimo galimybės. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Išplėstinis CV; Kompetencijos; Kompetencijos, vertinimas ir pripažinimas; Kompetencijų aplankas; Neformalusis mokymasis; Savišvieta; Vertinimas ir pripažinimas; Competences; Extended CV; Informal learning; Non-formal learning; Portfolio; Validation and recognition.